تکنیک مسترز و جانسون در درمان زود انزالی چیست؟

زود انزالی یکی از مشکلات جنسی مرسوم برای آقایان است. دست کم یک دوره از زندگی مردان با این نقصان سپری می شود علاوه بر مشکلات جنسی به شدت روی ذهن شخص و شریک جنسی وی تاثیر منفی می گذارد. به روش های دارویی و غیر دارویی یا حتی ورزش درمانی میتوان با این مسئله مقابله کرد. تکنیک مسترز و جانسون یکی از روش هایی است که با کمک آن میتوان بدون استفاده از دارو زود انزالی را درمان کرد.این تکنیک که به فشار و توقف یا squeeze technique نیز شهرت دارد، طی دوره های شش ماهه یا کمتر باعث درمان زود انزالی می شود. نسبت به بقیه روش های درمانی سریع تر جواب می دهد.

تکنیک اسکوییز «squeeze technique» از راه های درمان زود انزالی

تکنیک اسکوییز یا تکنیک مسترز و جانسون یکی از راه های جلوگیری از زود انزالی است. مزایای این روش شامل حال کسانی می شود که با این مشکل دست پنجه نرم می کنند و البته شامل حال شریک جنسی آنها نیز می شود. هم اکنون به شرح این روش می پردازیم.

در تکنیک مسترز و جانسون فرد تا نزدیکی لحظه ارگاسم جلو می رود سپس کنار می کشد و بعد از چند لحظه تأمل دوباره به حرکات پیشین ادامه می دهد. بسته به زود انزالی می توانید یک بار یا چند بار این تکنیک را در طول رابطه تکرار کنید. فراموش نکنید باید به شرایطی که شریک جنسی شما در آن قرار دارد نیز توجه کنید اگر فقط بنا بر زمانی که خودتان تمایل دارید تکنیک را اجرا کنید باعث تاثیر منفی در رضایت ذهنی و ارضای جنسی طرف مقابل خواهد شد.

درمان زود انزالی

تشریح مراحل

  1. فعالیت جنسی خود را مثل همیشه و به طور طبیعی شروع کنید تا آلت جنسی مرد تحریک شود.
  2. لحظه ای که حس کردید به نقطه اوج رسیده اید، تمامی حرکات خود را متوقف کنید و عقب بکشید.
  3. خودتان سر آلت را گرفته و فشار دهید تا حالت ارگاسم از بین برود، می توانید برای این کار از شریک جنسی خود نیز کمک بگیرید.
  4. فعالیت جنسی خود را دوباره از سر بگیرید.
  5. بهتر است در شروع درمان بعد از چهار بار دخول عقب بکشید و نوک آلت را فشار دهید. چندین بار در طول رابطه این کار را ادامه دهید.
  6. ممارست و تحمل زیادی باید در این راه خرج کنید و به تعامل شریک جنسی خود نیز نیاز دارید پس قبل از شروع تکنیک مسترز و جانسون وی را در جریان کامل تمامی مراحل قرار دهید.
  7. بعد از چند ماه می توانید بعد از هر نه بار دخول یک بار عقب بکشید و نوک آلت را فشار دهید. این روش را ادامه دهید و تعداد دخول ها را طولانی تر کنید تا بالاخره مشکل شما رفع شود.

ویلیام مسترز و ویرجینیا جانسون

کاشفان تکنیک مسترز و جانسون، دو محقق پرچمدار در زمینه فیزیولوژی جنسیت که در دهه ۱۹۶۰ مشهور شدند، ویلیام مسترز و ویرجینیا جانسون هستند. این دو پژوهشگر سنت شکنی کردند و برای تشریح و بررسی مشکلات جنسی نه تنها به شنیدن تجربه های جنسی بیماران بلکه به مشاهده روابط آنها پرداختند و در طی رابطه جنسی با وسایل و ابزارهای پزشکی تمام نقاط تحریک شونده را بررسی کردند.

در سال ۲۰۱۳ یک سریال از شبکه تلویزیونی Showtime به عنوان « Masters of sex» به معنی کارشناسان رابطه جنسی ساخته شد که زندگینامه و شرح کار تحقیقات آنها را فاش کرد. این فیلم از روی کتاب توماس مایر ساخته شده بود. توماس مایر اطلاعات محرمانه تحقیقات مسترز و جانسون را از طریق مصاحبه با دوستان و همکاران سابق این دو نفر و مصاحبه های گسترده با شخص جانسون که در جولای ۲۰۱۳ در سن ۸۸ سالگی چهره در نقاب خاک کشید، به رشته تحریر درآورده بود.

کتاب «کارشناسان رابطه جنسی» در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار به چاپ رسید و نسخه ویرایش جدید آن در سال ۲۰۱۳ به تألیف رسید. تا قبل از حضور علمی مسترزو جانسون به جوامع اروپا، مردم مشکلات خود را تنها با خاخام ها، پدر های کلیسا یا نزدیکترین دوست خود مطرح می کردند. جانسون و مسترز هنگامی که جوامع غربی بیش از هر وقتی تحت تاثیر فروید بودند تحقیقات خود را شروع کردند تا پاسخی برای سوالات جنسی بی جواب مردم پیدا کنند. یکی از نتایج پژوهش های آنها دستیابی به تکنیک مسترز و جانسون بود که راه حلی برای درمان زود انزالی در آقایان مطرح می کرد.

زندگی نامه دکتر ویلیام مسترز

ویلیام مسترز به همراه همسر سابقش ویرجینیا جانسون در دهه ۱۹۵۰ میلادی تحقیقات خود را در زمینه نقص های روابط جنسی شروع کردند. همانطور که در دهه ۱۹۴۰ میلادی محققانی همانند آلفرد کینزی تحت افکار فروید تحقیقات خود را در زمینه مشکلات جنسی شروع کرده بود، این دو محقق دنبال او پژوهش های خود را شروع کردند. سپس به طور مخفیانه دور از انظار مردم اطلاعات خود را برای اولین کتابشان آماده کردند.

نام این کتاب یافته جنسی انسان «Human sexual response» نام دارد. به علت تحجر موجود در جامعه آن زمان با بیانی بسیار سنگین و لحنی ثقیل اولین اثر خود را به چاپ رساندند. اما در کمال تعجب این کتاب مورد توجه قشر کثیری از مردم قرار گرفت. حدود نیم قرن این دو دانشمند به تحقیقات خود ادامه دادند و بالاخره به این کشف نایل شدند که مشکلات جنسی یک منبع مشخص و البته روش های درمان متعددی دارند. تکنیک مسترز و جانسون از این تحقیقات سر رشته گرفته است. تابو شکنی این زوج در زمینه مشکلات جنسی باعث رفع بسیاری از مشکلات جنسی شد.

یافته های آنان در مورد رابطه جنسی سالمندان به اندازه ای تاثیر گذار بود که نگرشی جدید ایجاد کرد. بیان داشتند که انجام رابطه جنسی برای سالمندان امری کاملاً طبیعی و نرمال است. پس رفع مشکلات جنسی آنها نیز کاملاً بدیهی است. همچنین ثابت کردند اندازه آلت جنسی مرد صرفاً نشانه توانمندی وی در ارضای شریک جنسی خود نیست. این دودر سال ۱۹۷۸ انستیتو تخصصی خود را به نام انستیتو مسترز و جانسون تأسیس کردند.

ازدواج این زوج ۷ سال قبل از تأسیس انستیتو یعنی در سال ۱۹۷۱ انجام شده بود. ازدواج آنها تا سال ۱۹۹۳ به طول انجامید و سپس از هم جدا شدند. کلینیک دکتر جانسون و مسترز علاوه بر تحقیق های اختلالات جنسی در زمینه HIV و مشکلات همجنسگرایان نیز کتاب چاپ کردند که افکار عمومی را بر ضد آنها کرد.

دکتر مسترز در سال ۱۹۹۴ چشم از جهان فرو بست. دکتر جانسون به پژوهش های خود ادامه داد، سرانجام در سال ۲۰۰۵ جایزه یک عمر زندگی خود را از کنگره انجمن جهانی سلامت دریافت کرد.

تمرینات کگل «Kegel exercise»

تکنیک مسترز و جانسون برای درمان زود انزالی

در تکنیک مسترز و جانسون فشاری به ماهیچه نوک آلت وارد می شد که مشخص کرد مشکل زود انزالی یک اختلال ماهیچه و عصبی است پس به تدریج راه های تمرینی نیز مطرح شدند. تمرینات کگل برای درمان زود انزالی شکل گرفتند. در این سری تمرینات با تقویت عضلات پایین تنه و لگن مردان که وظیفه محافظت از روده و مثانه را دارند، باعث افزایش کیفیت رابطه جنسی می شوند. این تمرینات نیاز به مکان خاص یا دستگاه ورزشی ندارند.

گاهی در جوانی به علت کارهای پشت میزی بیش از حد عضلات ضعیف می شوند در ضمن با بالا رفتن سن موارد زیادی می توانند عضلات ناحیه لگن شما را تحلیل دهند. جراحی پروستات، دیابت، تکرر ادرار و بیش فعالی مثانه از جمله علائم زمینه ای برای تحلیل عضلات است. اگر بی اختیاری در ادرار یا مدفوع دارید یا اینکه بعد از خارج شدن از دستشویی حس می کنید هنوز تمام مثانه شما خالی نشده، انجام این تمرینات برای شما موثر خواهند بود. بهتر است بلافاصله بعد از صرف غذا شروع به ورزش نکنید.

تقویت ماهیچه pc

بنیاد سلامت جنسی را ماهیچه ای به نام ماهیچه PC یا اجتماعی از عضلات لگنچه می سازند. از جمله وظایف این ماهیچه میتوان به حمایت از مثانه و پروستات، کنترل ارگاسم، جلوگیری از زود انزالی، کنترل ادرار اشاره کرد. پس سلامت دستگاه جنسی تا حد بسیار زیادی به این عضله وابسته است. ماهیچه ای که تکنیک مسترز و جانسون بر آن بنا شده است. اگر بخواهیم مختصراٌ نقش PC را در دستگاه تناسلی بیان کنیم:

  1. ایفای نقش در شدت انزال مرد
  2. کنترل کننده زود انزالی
  3. موثر در حس رضایت از ارگاسم
  4. تاثیر گذار بر قدرت نعوظ

بنابراین اگر در یکی از موارد فوق مشکل دارید یا حس می کنید شریک جنسی شما به زود انزالی مبتلا است بهتر است اگر داروهای تقویت کننده اعصاب لگن که روی مشکلاتتحلیل ماهیچه و اعصاب PC موثرند کمک بگیرید. در ابتدا مقاله به تکنیک مسترز و جانسون در درمان زود انزالی اشاره کردیم. ماهیچه ای که باید به آن فشار بیاوریم تا جلوی ارگاسم زودرس را بگیریم همین ماهیچه PC است. برای تقویت ماهیچه PC می توانید دوره های 10 دقیقه ای طرح ببینید.

در روز ده دقیقه وقت بگذارید و عضله PC را منقبض و منبسط کنید. برای این کار از دستان خود کمک نگیرید تنها به طور ارادی با فشار آوردن به ماهیچه لگن فشار را وارد کنید. بهتر است طی پنج دوره دو دقیقه ای این کار را انجام دهید. ورزش را تا یک ماه انجام دهید. زمانی از شبانه روز را انتخاب کنید که دچار استرس یا فشار کاری نباشید. بهتر است شب هنگام شروع به ورزش کنید. در ضمن می توانید از روغن های ماساژ استفاده کنید. آنها را قبل از شروع ورزش به آلت بمالید. روغن سیاه دانه گزینه مناسبی است. بیش از هشتاد درصد مردان زیر یک دقیقه بعد از دخول به مرحله انزال می رسند. لذا این مشکلی رایج است که علتش به تحلیل در عضله PC بر می گردد.

اگر می خواهید به قدرت و شدت در انزال و افزایش لذت در ارگاسم دست پیدا کنید پس باید شروع به تقویت عضله PC کنید. در تکنیک مسترز و جانسون تمرکز بر تقویت این ماهیچه در حین رابطه است. در واقع هنگامی که آلت مرد تحریک شده و خون رسانی در آلت جنسی مرد به حداکثر رسیده زمانی است برای تمریناتی که این عضله را تقویت کنند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 3 - میانگین امتیاز: 3]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین