مسائلی که قبل برقراری رابطه باید به آنها فکر کرد

مسائلی که قبل از برقراری رابطه باید به آنها فکر کرد، برای ارتباط برقرار کردن مؤثر و تاثیر گذار، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به طور کلی، انسان موجودی اجتماعی بوده و این سرشت اجتماعی، او را به سمت برقراری رابطه با دیگران سوق می دهد. نوع و نحوه برقراری ارتباط با دیگران تاثیر بسزایی بر روی ابعاد زندگی انسان از خود بر جای می گذارد. بر همین اساس، مسیر شغلی، درآمد و رابطه های انسان ها با نوع ارتباط برقرار کردن با همنوع خود، ارتباط عمیق و تنگاتنگی دارد.

به همین جهت، مسائلی که قبل از برقراری رابطه باید به آنها فکر کرد را باید در نظر گرفته شوند تا سطح کیفی و تاثیر گذاری ارتباط بیش از پیش ارتقا یابد. بدون تردید، نوع رفتار فرد در جامعه در زندگی شخصی او تاثیر مستقیم از خود بر جای می گذارد. چگونگی رفتار فرد در جامعه منعکس کننده نوع رفتار دیگران با او می باشد. به همین دلیل از اصلی ترین مؤلفه های زندگی اجتماعی، برقراری رابطه با دیگران تلقی می شود. برای دستیابی به موفقیت و پیروزی و برخورداری از یک رابطه سالم و پایدار، باید زیر و بم نحوه برقراری ارتباط مناسب را فرا گرفت. در ادامه مسائلی که قبل از برقراری رابطه باید به آنها فکر کردرا مورد بررسی قرار می دهیم.

رابطه

هدف از رابطه

در اعماق هر رابطه و ارتباطی یک هدف یا حتی چند هدف مستتر می باشد. حال این هدف می تواند جنبه مثبت و خوب داشته باشد مانند برقراری رابطه به قصد یاری رساندن به دیگران، یا می تواند جنبه منفی و بد نظیر لطمه زدن به احساسات دیگران مد نظر باشد. از طرف دیگر، نوع و نحوه برقراری رابطه و همنیطور شناختن روش های صحیح ارتباط برقرار کردن، به عنوان نوعی آداب اجتماعی و رفتاری باید از دوران کودکی به افراد آموزش داده شود.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: بایدها و نبایدهای عشق مجازی

از سوی دیگر، ارتباط با جنس مخالف در اثر خط قرمزها و تعصبات موجود در جامعه ما به صورت یک تابو خودنمایی و عرض اندام می کند. در هر حال، انسان به علت برخورداری از قوه احساس، به برقراری رابطه و ارتباط با همنوع و جنس مخالف تمایل و گرایش دارد. به همین جهت و در ابتدای امر مسائلی که قبل از برقراری رابطه باید به آنها فکر کرد را باید به شکل ویژه و خاص مد نظر قرار دهد.

مسائل قبل از برقراری رابطه

اهمیت مسائلی که قبل از برقراری رابطه باید به آنها فکر کرد

یکی از مسائلی که قبل از برقراری رابطه باید به آنها فکر کرد، درک و شناخت تفاوت های زیست شناختی طرف مقابل می باشد. بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده، درک متقابل تفاوت های زیست شناختی، در برقراری رابطه پایدار و قوی به افراد کمک شایانی می نماید. یکی از مؤلفه های مهم و تاثیر گذار در برقراری رابطه، خودشناسی می باشد. شناخت کامل فرد از ویژگی ها و رفتارها و واکنش های خود در موقعیت های مختلف، قابلیت کنترل و مسلط شدن بر خشم و هیجاناتش را امکان پذیر می سازد.

پیشنهاد می کنیم انجام دهید: تست آنلاین میزان میل جنسی

بر همین اساس، خودشناسی سبب پذیرفتن دیگران با وجود تفاوت ها می شود. این امر در مورد مسائلی که قبل از برقراری رابطه باید به آنها فکر کرد بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. به طور حتم و یقین، صداقت در پایداری و دوام یک رابطه حرف اول و آخر را می زند. بر همین اساس، می توان صداقت را به عنوان کلیدی ترین مؤلفه ها در این زمینه در نظر گرفت. در روابطی که دو طرف بویی از صداقت نبرده باشند، آن رابطه محکوم به شکست بوده و با متزلزل و سست شدن از پایه، به طور کامل از بین می رود. همه افراد از برقراری ارتباط با یک شخص مورد اعتماد و صادق استقبال به عمل می آورند.

مؤلفه های مهم برقراری رابطه

از مؤلفه های مهم و مسائلی که قبل از برقراری رابطه باید به آنها فکر کرد، علاقه واقعی و قلبی داشتن به برقراری رابطه می باشد. بدون اغراق، اهمیت قائل شدن برای رابطه، تنها راه عملی شدن آن می باشد. تصنعی رفتار کردن در این زمینه و نداشتن علاقه واقعی، هیچ نتیجه و عایدی را برای طرفین در بر نخواهد داشت. در برقراری رابطه باید به این مسئله فکر کرد که احساس دادن به دیگران واقعا مهم بوده و باید این کار صادقانه و خالصانه صورت پذیرد.

یکی از شاخص ترین اصول و مسائلی که قبل از برقراری رابطه باید به آنها فکر کرد، برخورداری از احساس مسؤولیت و تعهد می باشد. تداوم و پایداری یک رابطه در پرتو مسؤولیت و تعهد تضمین می شود. در یک ارتباط مؤثر و پایدار جایی برای خود شیفتگی و غرور نیست. وجود تکبر و خود بینی در یک رابطه علاوه بر آزرده خاطر کردن طرف مقابل، موجبات سردی و به بیراهه رفتن ارتباط را فراهم می سازد.

رابطه با جنس مخالف

تقویت اعتماد به نفس، از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار و در زمره مسائلی که قبل از برقراری رابطه باید به آنها فکر کرد، محسوب می گردد. نداشتن اعتماد به نفس کافی، فرد را به صورت موجودی ضعیف در نگاه او متصور می سازد. در نتیجه این امر خود باوری فرد نیز تحت شعاع قرار گرفته و زمینه استرس و اضطراب در وجودش فراهم می گردد. به طور کلی، مردان در هنگام برقراری رابطه، هدف گرا و افق نگر می باشند. در حالی که اغلب قریب به اتفاق زن ها در برقراری ارتباط مسیر گرا بوده و نفس رابطه برای آنها از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

به عبارت دیگر، در آغاز هر رابطه ای جنس مذکر در ذهن خود انتهای رابطه را مجسم می نماید و از هدف و سمت و سوی آن آگاه است، در صورتی که برای جنس مؤنث خود رابطه و مسیر آن اهمیت دارد. در نتیجه زن از شروع رابطه خوش بین بوده و تصورش بر این است که اوضاع بر اساس میل، خواسته و انتظارش به پیش می رود. این مورد نیز در مسائلی که قبل از برقراری رابطه باید به آنها فکر کرد، بسیار مؤثر و تاثیر گذار می باشد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 0 - میانگین امتیاز: 0]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین