زنان دوست داشتنی و جذاب چه صفات و ویژگی دارند؟

بسیاری از افراد هنگامی که صحبت از زنان دوست داشتنی و جذاب می شود، مهم ترین تجسم ذهنی آنها، در قالب زنی لطیف، مهربان، برخورداری از زیبایی ظاهری و ظرافت های زنانه نمود پیدا می کند. دوست داشتنی و جذاب بودن برای هر زن یا مردی، همواره یکی از صفات مهم و تاثیر گذار به شمار می رود. برای جذاب شدن راه های بسیار زیادی پیش روی افراد قرار دارد. عده ای زیادی از زن ها جذاب بودن را در آرایش های غلیظ و انجام انواع و اقسام عمل های زیبایی می دانند.

عده ای دیگر اعتقاد دارند پوشیدن لباس های پر زرق و برق، نماد بارزی از جذابیت محسوب می شود. حال این سؤال به ذهن متبادر می گردد که آیا دوست داشتنی و جذاب بودن صرفاً شامل موارد بیرونی و ظاهری می شود یا عوامل درونی هم در این رابطه نقش دارند؟ در ادامه ضمن بررسی این موضوع، ویژگی و صفات بارز و شاخص زنان دوست داشتنی را نیز مورد تحلیل قرار می دهیم.

ماهیت زنان دوست داشتنی و جذاب

اغلب قریب به اتفاق زن ها به عنوان یک خواسته و تمایل ذهنی و حتی قلبی، دوست دارند در نگاه مردان در زمره گروه زنان دوست داشتنی و جذاب جلوه نمایند. از آنجایی که مردان در مقایسه با زنان بر روی ویژگی های بصری متمرکز می شوند، بسیاری از زن ها آرایش و لباس پوشیدن آنچنانی را به عنوان یک راهکار برای جذب مردان و جذاب نشان خود انتخاب می کنند. اما حقیقت امر به گونه ای دیگر می باشد. بر اساس بسیاری از تحقیقات انجام شده، جذاب بودن زنان از زاویه دید مردان، تنها به ظاهر و ویژگی های ظاهری محدود نمی گردد.

زن جذاب

در اغلب موارد و در نگاه مردان، نداشتن آرایش و سادگی، عاملی مهم برای جذاب بودن زن به شمار می رود. به عبارت دیگر، اگر چه آرایش داشتن، پوشیدن کفش های پاشنه بلند و لباس های شیک ممکن است برازنده و خوب تلقی شود، اما زنان دوست داشتنی و جذاب برای مردان، زنانی هستند که همواره و در هر شرایطی خود واقعی شان را نشان می دهند.

تحقیقات به خوبی مؤید این نکته می باشند که در اغلب موارد زنان هایی که آرایش خیلی کم داشته یا حتی آرایش ندارند، در نگاه مردان جذاب و دوست داشتنی به شمار می آیند. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که اگرچه به علت بصری بودن مردان، ویژگی های ظاهری و فیزیکی زنان، آنها را جذب می نماید، اما معیارها و ملاک هایی که مردان به منظور انتخاب شریک زندگی خود در نظر دارند در ورای خصوصیات ظاهری و فیزیکی قرار دارد.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: نگاهی ریز بینانه به زنان آفرودیت

ویژگی ها و صفات بارز زنان دوست داشتنی

زنان دوست داشتنی، در وجود خود از صفات و ویژگی های شاخصی برخوردار هستند. اولین ویژگی این دسته زنان، احساس خوب و خوشایند داشتن به خود می باشد. بسیاری از زنان در ذهن خود افکار و تصورات منفی نظیر زشت بودن، نداشتن محبوبیت و مقبولیت و بی ارزش بودن دارند. این احساسات منفی به تدریج تمام ذهن آنها را احاطه نموده و سبب عدم تعامل و ایجاد یک رابطه صمیمی می گردد. در این حالت زنان باید ریشه های شکل گیری احساسات منفی را شناسایی و نسبت به از بین بردن آنها اقدام نمایند. از ویژگی دیگر زنان دوست داشتنی در الویت قرار دادن احساسات خود می باشد.

زنان دوست داشتنی

بدون تردید، از جمله امتیازات زنان از بعد روحی، لطافت و ظرافت آنها به شمار می رود. حضرت علی (ع)، در فرمایشات گوهر بار خود زنان را با عنوان ریحانه یا گل مورد خطاب قرار می دهند. بنابراین چنانچه حرف های زن ها با احساسات واقعی آنها عجین شده باشد، اعماق قلب یک مرد را به تسخیر خود در می آورند. به طور حتم زنانی که احساسات قلبی خود را به صورت صادقانه و خالصانه بیان می کنند، خیلی سریع مردان را به سمت خود سوق می دهند. برخی از روانشناسان معتقدند که زیبایی، بلند قدی و باهوشی زنان همواره نمی تواند به منزله یک فاکتور مؤثر در جذب مردان قلمداد شود. بلکه زنان دوست داشتنی و جذاب از نظر مردان زنان دارای آرامش و صمیمیت و در عین حال صاف و بی آلایش می باشند.

داشتن احساسات درونی مثبت و مهربان بودن، از دیگر ویژگی های برجسته زنان دوست داشتنی به شمار می رود. مهربانی در نگاه آقایان از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. مهربان بودن یک مؤلفه مهم و تاثیر گذار در ایجاد روابط و تعاملات مفید محسوب می شود. مسؤولیت پذیری و داشتن احساس مسؤولیت، از دیگر ویژگی های این دسته از زنان می باشد. بیش از حد ناله و شکایت نکردن نیز در این زمینه مفید و تاثیر گذار می باشد.

بطور کلی، تعادل برقرار کردن در زندگی و میان مسائلی مانند گریه کردن و خندیدن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. خندیدن بیش از حد، نه تنها در نگاه مردم موجه نبوده، بلکه شخصیت فرد را نیز زیر سؤال می برد. در سوی مقابل، گریه کردن بیش از حد نیز از نظر مردم هیچ جایگاهی ندارد. خاص و قانع بودن، منطق داشتن، برخورداری از مهارت های ارتباطی، داشتن اعتماد به نفس و خنده رو بودن، از دیگر ویژگی های زنان دوست داشتنی تلقی می شود.

زنان جذاب

قواعد و اصول زنان دوست داشتنی

زنان دوست داشتنی همواره از این مسئله آگاهی دارند که تحسین کردن مردان، یکی از راهکارهای کاربردی برای جذب آنها به شمار می رود. بر همین اساس، زنان جذاب همواره زبان به تحسین مردان می گشایند تا از این طریق در قلب و دل آنها نفوذ پیدا کنند. تعریف و تمجید زن، وجود هر مردی را آکنده از شور و شوق می نماید. گوش شنوا داشتن، از دیگر اصول زنان دوست داشتنی محسوب می شود. گوش دادن واقعی به حرف و نظرات طرف مقابل، در جذابیت زن تاثیر بسزایی از خود برجای می گذارد. داشتن آراستگی ظاهری در حد متعارف و بوی خوش داشتن نیز در این زمینه بسیار کاربردی و مثمر ثمر واقع می شود.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 4 - میانگین امتیاز: 4]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین