چرا و چگونه دیگران را متقاعد کنیم؟

یادگیری مهارت چطور دیگران را متقاعد کنیم، می تواند در جنبه های مختلف زندگی آثار مفید و مطلوبی را برای افراد به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر، چطور دیگران را متقاعد کنیم، یکی از سوالات مهم افراد در هنگام تعاملات اجتماعی به شمار می رود. بطور کلی، بهبود مهارت های در ارتباط با متقاعد ساختن دیگران، منجر به ارتقای افراد در حیطه روابط اجتماعی و فردی و عرصه کسب و کار می شود. متقاعد ساختن دیگران به نوعی در جنبه های مختلف زندگی فرد متجلی می شود. به همین دلیل افراد در حوزه کسب و کار، اجتماع و روابط فردی با متقاعد کردن دیگران سر و کار دارند.

متقاعد کردن دیگران

برای موفق شدن در هنر متقاعد کردن دیگران، در ابتدای امر باید باورهای مخالف و نادرستی که در ذهنیت فرد مقابل ایجاد شده است را مهار و کنترل نمود. به طور حتم، راضی کردن دیگران کار بسیار سخت و در بعضی مواقع شاید محال باشد. چرا که آنها به علت چند دلیل بازدارنده راضی و متقاعد نمی شوند. بر همین اساس، برای اینکه چطور دیگران را متقاعد کنیم، تنها لازم است دلایل و علت های بازدارنده را مورد شناسایی قرار داده و راهکاری مناسب برای آنها در نظر گرفت.

چرا دیگران را باید متقاعد کنیم؟

برای اینکه چطور دیگران را متقاعد کنیم باید بتوانیم بر روی افکار و اندیشه های طرف مقابل تاثیر گذاشته تا از این طریق بتوان او را اقناع ساخت. همه ما افراد بسیاری را مشاهده نموده ایم که با استفاده از زبان و فحوای کلام خود افراد را به راحتی متقاعد کرده تا محصول، خدمات، کالا یا هر مورد دیگری را خریداری نمایند. این افراد با جا دادن خود در دل دیگران، کاری را که مد نظر دارند به راحتی انجام می دهند.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: چگونه شخصیتی قوی داشته باشیم؟

یکی از دلایل مهم شیفته شدن دیگران به این دسته افراد، شناخت صحیح مخاطب و نیازهای او می باشد. این افراد مخاطب خود را به خوبی شناسایی کرده و با استفاده از زبان و لحن بیان خوب، سعی در متقاعد کردن او بر می آیند. این افراد لحن کلام خود را متناسب با بیان مخاطب خود انتخاب می کنند تا بتواند به اصطلاح قلق فرد را به دست آورند. بر همین اساس در موضوع چطور دیگران را متقاعد کنیم، آشنایی با اصول تاثیر گذاری از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد. برای متقاعد کردن دیگران، داشتن اعتماد به نفس مناسب و آرامش یک امتیاز به حساب می آید.

convince

آشنایی با تکنیک های مهم برای متقاعد کردن دیگران

در باب چطور دیگران را متقاعد کنیم، یکی از تکنیک های مهم، تاثیرگذاری بر دیگران می باشد. به طور کلی، هر کلمه، حرف، اتفاق، انتقاد و نظر در ضمیر ناخودآگاه افراد ثبت و ضبط می گردد. بنابراین هر آنچه که در طول زندگی رخ می دهد، در ضمیر ناخودآگاه قرار می گیرد. بر همین اساس، با آگاهی از این موضوع می توان در جهت استفاده برای متقاعد کردن دیگران نهایت بهره را نمود. برای این منظور لازم است که در مقابل ایده ها و باورهای خود کاملا جسور و قاطع باشیم.

همینطور اعتماد به نفس نیز در این زمینه بسیار مؤثر و تاثیر گذار می باشد. در بسیاری مواقع امکان دارد صحبت های فرد مورد اقناع دیگران قرار نگیرد، اما با این وجود صحبت ها و حرف های رد و بدل شده در ضمیر ناخودآگاه طرف مقابل ثبت شده و پس از گذشت زمانی در ذهنش یادآوری می شود. به همین جهت در مقوله چطور دیگران را متقاعد کنیم، ضمیر ناخودآگاه فرد مملو از ایده ها و نظرات مختلف در وضعیت های متفاوت شده و سبب کمرنگ شدن باورهای مخالف مخاطب می شود. بر همین اساس شاید فرد در همان لحظه قانع نشود اما پس زمینه ذهن او شرایط مناسبی را برای متقاعد شدن فراهم می آورد. از دیگر تکنیک های مهم در بحث چطور دیگران را متقاعد کنیم، استفاده از زبان بدن می باشد. بدون اغراق، زبان بدن برای متقاعد سازی دیگران بسیار کاربرد دارد.

مهارت متقاعد کردن دیگران

اصول مهم در مقوله متقاعد کردن دیگران

یکی از اصول بسیار مهم در زمینه چطور دیگران را متقاعد کنیم، آگاهی از این مسئله است که اقناع ساختن دیگران بسیار متفاوت با فریب دادن و گول زدن می باشد. متقاعد کردن دیگران یک مهارت است که در پرتو آن می توان افراد را به انجام دادن کاری که هم نفع آنها و هم نفع فرد را ملحوظ داشته، ترغیب نمود. اصل مهم دیگر در این زمینه متقاعد ساختن کسانی است که برای اقناع شدن آمادگی دارند. هیچکس را نمی توان با توسل به زور به انجام کاری راضی کرد.

بنابراین تمرکز خود را باید بر روی افرادی معطوف ساخت که قابلیت تغییر نظرشان وجود دارد. برخورداری از فکر و عمل مثبت، از دیگر اصل های مهم در مقوله چطور دیگران را متقاعد کنیم، به شمار می رود. در توضیح این اصل باید اضافه نمود که هیچکس از تعامل و صحبت با افراد منفی نگر استقبال نمی کند. بر اساس قانون جذب، هر آنچه که از ذهن افراد متساعد شود به سمت فرد بر می گردد. متواضع و فروتن بودن نیز در این زمینه بسیار مؤثر و تاثیرگذار می باشد.

یادمان باشد که آدم های مغرور و خود شیفته جایی در دل های دیگران ندارند. برای متقاعد کردن دیگران نباید به سایرین اثبات نمود که بیشتر از آنها درک و فهم دارید. در مقوله چطور دیگران را متقاعد کنیم، داشتن عزت نفس نیز مزیت مهمی محسوب می شود. عزت نفس، شالوده و زیر بنای اعتماد به نفس تلقی می شود. در پرتو عزت نفس، فرد قادر خواهد بود استعدادها و مهارت ها خود را شکوفا سازد. احترام قائل شدن برای نظرات دیگران، یافتن نقاط مشترک، ایجاد نیاز در دیگران و فروتن بودن از دیگر اصول مهم در این زمینه به شمار می رود.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 1 - میانگین امتیاز: 5]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین