ویژگی های ظاهری در ازدواج چه تاثیری دارد؟

ازدواج پذیرفتن یک مسئولیت دائمی است. هر فردی بنابر شخصیت و سلیقه خود در انتخاب همسر اولویت هایی دارد.

ملاک هایی برای انتخاب همسر

به طور کلی میتوان گفت برای انتخاب همسر باید ملاک های زیر را در نظر گرفت:

1. خصوصیت شخصیتی

باید در انتخاب همسر به همخوانی شخصیتی توجه شود. هر انسانی از نقاط ضعف و قوت شخصی بهره می برد ولی باید توجه کرد نقاط ضعف یک نفر با حساسیت های طرف مقابل مشترک نباشد زیرا این امر در طولانی مدت اثر منفی از خود برجای می گذارد.

2. بلوغ فکری

بلوغ فکری به سن هیچ ارتباطی ندارد. هستند افرادی که از نظر سنی شاید از سن ازدواجشان گذشته باشد اما همچنان آماده شروع زندگی مشترک نیستند.

3. دیدگاه های فرهنگی

فرهنگ به مجموعه آداب و رسوم هایی گفته می شود که فرد از دوران کودکی با آنها سروکار داشته به طوری که در وجودش نهادینه شده و تغییر آن مستلزم صرف زمان است. بهتر است زوج ها با یکدیگر تفاوت فرهنگی فاحشی نداشته باشند.

ویژگی های ظاهری در ازدواج

4. میزان تعامل

داشتن روحیه همکاری و حمایتگری در طول زندگی مشترک اصل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

5. مسئولیت پذیری

بزرگترین نشانه بلوغ پذیرش مسئولیت تمام انتخاب های زندگی است که این امر شامل ازدواج نیز می شود. ازدواج مسئولیت بزرگی است که بعد از پذیرش آن فرد باید به پای تمام بالا و پایین های مسیر بماند.

6. تفاوت های اقتصادی

تفاوت اقتصادی امری است که از جنبه های گوناگون می تواند مورد بررسی قرار گیرد. بدون شک ظرفیت و دیدگاه های فردی بر این امر موثر است. اما به طور کلی بهتر است زوج ها آنقدر با یکدیگر متفاوت نباشند که در خود احساس حقارت کنند.

7. جذابیت و زیبایی ظاهر

موارد ذکر شده در بالا تنها بخش محدودی از ملاک هایی است که باید در انتخاب همسر در نظر گرفته شود. اما یکی از مواردی که این مقاله به طور جمع به آن پرداخته، اثر زیبایی و جذابیت بر ازدواج است.

اثر زیبایی ظاهری بر ازدواج

بدون شک یکی از تاثیرگذارترین ملاک ها برای ازدواج، ظاهر فرد مورد نظر است. خواهی نخواهی اولین بخشی که همه ما با آن روبرو می شویم ظاهر است پس میتوان مدعی شد ظاهری آراسته، جذابیت بیشتری را ایجاد می کند. اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که زیبایی امری کاملاً نسبی است به همین دلیل نمیتوان تعریف واحدی از زیبایی ارائه کرد. هر فردی برای زیبایی ملاک های مخصوص به خود را دارد و بر اساس آنها زیبایی و زشتی را معنا می کند.

ظاهر در ابتدای امر ممکن است پررنگ باشد اما در ادامه راه اثر کمی بر کیفیت زندگی دارد. بر کیفیت زندگی عوامل بی شماری موثر است که با گذر زمان زیبایی ظاهری کمترین اهمیت را در مقایسه با آنها پیدا می کند. بنابراین لازم است که ملاک ازدواج محدود به ظاهر طرفین نشود چون آنچه یک ازدواج را بادوام می کند مهارت های فردی و اجتماعی دو طرف در مدیریت زندگی مشترک است.

به طور کلی میتوان گفت ظاهر در روند رابطه جنسی موثر است. شاید عدم زیبایی ظاهری تمایلات جنسی را کاهش دهد. روابط جنسی امری مهم بر میزان رضایتمندی در زندگی مشترک است. پس لازم است فردی برای ازدواج انتخاب شود که از نظر ملاک های ظاهری با نظرات ما به قدر کافی مطابقت داشته باشد. اما همانطور که گفته شد زیبایی امری کاملاً نسبی است و نمیتوان هیچ فردی را در جهان خلقت زشت دانست.

ملاک هایی که برای تعیین زیبایی باید بررسی کرد

در اولین قدم هر فرد موظف است ملاک های خود را تعیین کند تا در هنگام تصمیم گیری با مشکل مواجه نشود. اما به طور کلی توجه به نکات زیر در بررسی زیبایی اثر گذار است:

1. قد

قد طرف مقابل بسیار مهم است. اگر بلند قدی یا کوتاه قدی از ملاک های شما برای ازدواج است حتماً آن را در هنگام انتخاب مد نظر قرار دهید.

2. رنگ پوست

رنگ پوست عاملی تعیین کننده برای زیبایی فردی نیست اما برخی گرایش به پوست های تیره و برخی به پوست های روشن دارند. پس لازم است در انتخاب همسر به رنگ پوست دقت شود.

3. چاقی و لاغری

چاقی و لاغری فرد نیز از نکاتی است که نباید به راحتی از کنار آن رد شد. همانطور که گفته شد این امر کاملاً سلیقه ای است ولی بهتر است در ابتدای امر به آن توجه شود زیرا ما اجازه نداریم بعد از ازدواج خواهان تغییر دادن طرف مقابل شویم.

4. زیبایی امری نسبی

زیبایی امری نسبی است پس به سلیقه خود اکتفا کنید و تحت تاثیر نظر دیگران قرار نگیرید زیرا آن فرد شریک شماست نه سایرین.

5. به یک نگاه بسنده نکنید

به طرف مقابل به اندازه یک گفتگو فرصت بدهید. بسیارند افرادی که از نظر ظاهری معمولی هستند اما شیوه ادای کلمات، نوع بیان و لحن، سبب افزایش جذابیت آنها می شود. بطور کلی باید این نکته را مد نظر قرار داد که جذابیت بیش از زیبایی ارزشمند است.

6. ارزش های فکری فرد

ارزش های فکری فرد بر زیبایی آن نیز موثر است. معاشرت با یک زیبا روی بداخلاق با دنیای فکری کوچک در طولانی مدت سبب می شود که فرد دیگر جذاب و زیبا به نظر نرسد. پس عمر ازدواج با افراد خوش فکر طولانی تر از افراد زیبا است.

7. هرگز از مقایسه استفاده نکنید

مقایسه کردن به صورت کلی کاری اشتباه است. مقایسه افراد را از نظر واقعی خود دور می کند. هر فردی زندگی مستقل خود را دارد پس مقایسه انتخابی اشتباه برای پیش بردن روند زندگی است.

8. از کمک مشاوران ازدواج غافل نشوید

ازدواج امری مهم و تعیین کننده است پس بهتر است ملاک ها و ویژگی های فردی دو طرف توسط مشاوران زبده بررسی شود مخصوصاً در زمان هایی که دو طرف از نظر زیبایی بسیار جذب هم شده اند. گاهی زیبایی ظاهری سبب نادیده گرفتن ویژگی بد اخلاقی می شود.

9. از ازدواج با فردی که از نظر شما زشت تعریف می شود خودداری کنید

اگر فردی مطابق با ملاک های شما زشت تعریف می شود حتما از ازدواج با آن فرد اجتناب کنید زیرا درست است که با گذر زمان زیبایی ظاهری عادی می شود اما هرگز زشتی عادی نمی شود.

10. تناسب بین زوجین

آنچه بیش از زیبایی طرف مقابل اهمیت دارد میزان تناسب بین زوجین است. یعنی بهتر است میزان تفاوت ظاهری دو طرف در آن حد نباشد که توجه همگان را به خود جلب کند.

11. نوع پوشش

نوع پوشش هر فردی بر میزان زیبایی ظاهری آن اثرگذار است. گاهی فرد ممکن است به علت عدم مشابهت سلیقه ای در سبک پوشش به نظر ما جذاب نیاید. بهتر است در دیدارهایی که به قصد ازدواج صورت می گیرد از بهترین پوشش استفاده شود یعنی فرد با ظاهری کاملاً آراسته حاضر شود.

12. به انتخاب خود احترام بگذارید

در نهایت باید گفت به انتخاب خود احترام بگذارید. انسان ها همواره نظرات متفاوتی را ارائه می دهند پس اگر قرار به عمل کردن مطابق گفته های آنها باشد باید هر روز به یک شکل درآمد.

خصوصیات ظاهری در ازدواج

ارائه چندین تحقیق در مورد اثر زیبایی ظاهری

روانشناسان و کارشناسان ازدواج در چند سال اخیر برای افزایش دوام زندگی های زناشویی تحقیقات گسترده ای را انجام داده اند. یکی از مواردی که مورد بررسی قرار گرفته است اثر زیبایی ظاهری بوده است. اگرچه جامعه آماری مورد مطالعه محدود بوده است و تعمیم دادن آن به کل جهان به دور از منطق است اما ارائه نتایج آن خالی از لطف نیست.

میزان خرسندی زنانی که از مردان زیباتر هستند در دو طرف بیشتر است

به طور کلی در زندگی هایی که زنان زیباتر از مردان هستند، میزان خرسندی دو طرف بیشتر است. در طول تاریخ بشر مردها به دنبال زنان زیبا بوده اند و زن ها کمتر از مردان به زیبایی اهمیت می داده اند. برای زنان میزان قدرت بدنی و نقش حمایتگری مردان اهمیت داشته است. این نوع دیدگاه هنوز هم بر نسل های امروزی حاکم است و به طور غریزی مردها تمایل به ازدواج با زنان زیبا را دارند به همین دلیل برآورده کردن این نیاز سبب افزایش رضایت از ازدواج می شود.

زیبایی استانداردهای متفاوتی دارد

زیبایی دارای استانداردهای متفاوتی است. اگرچه تاکید بر سلیقه ای بودن آن است اما بدون شک در کل جهان برای زیبایی استانداردهایی تعریف شده است. این استانداردها در طول زمان دچار تغییر می شوند اما نباید منکر اثرگذاری آنها بر اذهان بشر بود.

ازدواج با زنان بسیار زیبا عمر کوتاهی دارد

ازدواج با زنان بسیار زیبا عمر کوتاهی دارد. در طی تحقیقات صورت گرفته زنان بسیار زیبا به علت آنکه مورد توجه هستند، دچار خودشیفتگی می شوند به همین دلیل به راحتی زندگی مشترک را ترک می کنند.

اگر دو طرف قبل از ازدواج جذب ظاهر هم شوند، ازدواجشان با دوام تر است. همچنین در این تحقیقات ثابت شده است مردها برای زنان زیبا نقش حمایتگری بیشتری دارند امری که برای زنان بسیار جذابیت دارد.

سخن پایانی

اگر انسان ها حق انتخاب داشتند بهترین ظاهر و اندام را برای خودشان انتخاب می کردند. در مورد زیبایی فرد هیچ حق انتخابی ندارد پس به دور از انصاف است که بابت مسئله ای که در انتخابش نقش نداشته است، تحقیر شود. اگر در ملاقات هایی که به قصد ازدواج صورت می گیرد از ظاهر طرف مقابل خوشتان نیامد، سریع رابطه را خاتمه ندهید چون ارزش غرور انسان ها بیش از اینها است.

بهتر است در این مواقع به گونه ای رفتار شود که فرد گمان نکند به علت ظاهرش مورد پسند قرار نگرفته است. انسان ها تنها در قبال انتخابات خود مسئول هستند و چه بسیارند افرادی که علی رغم داشتن ظاهری نازیبا به موقعیت های اجتماعی و فکری بالایی دست یافته اند. در نهایت باید گفت بهترین انتخاب، انتخاب مطابق با سلیقه شخصی است پس لازم است هر فردی برای داشتن سبب یک انتخاب درست، در ابتدا با ملاک ها و ارزش های خودش آشنا شود.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 1 - میانگین امتیاز: 1]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین