متخصص روانشناسی بالینی در زرگنده

روح و روان انسان ها بسیار پیچیده است. کوچکترین عامل درونی و یا بیرونی می تواند سلامت روحی آنها را تهدید کند. بسیاری از مردم در گذشته های نه چندان دور از درمان های روحی اجتناب میکردند اما به مرور زمان به همگان ثابت شد در بسیاری از مواقع سلامت جسم نیز در گرو سلامت روان است. از این رو میتوان شاهد استقبال روز افزون از خدمات روان درمانی و مشاوره تحت نظر متخصصان روانشناسان بالینی بود. در واقع متخصص روانشناسی بالینی در زرگنده وظیفه ریشه یابی ناهنجاری ها و مشکلات روحی و سپس درمان آنها را دارد. با توجه به اینکه این حوزه از روانشناسی بسیار تخصصی است این مقاله به معرفی آن اختصاص یافته است.

متخصص روانشناسی بالینی در زرگنده

وظایف متخصص روانشناسی بالینی در زرگنده

بروز مشکلات روانی میتواند ریشه در عوامل ژنتیکی، شرایط خانوادگی، بحران های اقتصادی، مشکلات اجتماعی داشته باشد. درمان بسیاری از ناهنجاری های فکری و روانی بدون مصرف دارو و تنها با مشاوره های بالینی مستمر امکان پذیر است. متخصص روانشناسی بالینی در زرگنده با تکیه بر یک برنامه کاربردی در ابتدا مشکلات بیمار را شناسایی و در ادامه با ریشه یابی اصولی و مشاوره های منظم اقدام به درمان میکند. اگرچه این روند درمانی در بسیاری از روانشناسان بالینی مشترک است اما آنچه موجب تمایز متخصص روانشناسی بالینی در زرگنده از سایر روانشناسان بالینی شده است وجود ویژگی هایی به شرح زیر است:

  1. داشتن دانش تخصصی و به روز در خصوص انواع مشکلات روانی و سن بروز آنها
  2. استفاده از روندهای درمانی انفرادی و گروهی برای افزایش احساس همدردی
  3. عدم قضاوت و یا بدگمانی در روند درمان بیمار
  4. درک همه جانبه بیمار
  5. ایجاد فضایی امن و پر از آرامش
  6. تدوین یک برنامه چند ماهه برای سپری کردن دوره بیماری و از بین رفتن رنج های ناشی از آن
  7. ارزیابی مستمر نتایج مشاوره در جهت تعریف و تعیین بهترین شیوه درمان
  8. تغییر در شیوه زندگی و باورهای بیمار
  9. مشارکت با اطرافیان بیمار در جهت سرعت بخشیدن به روند درمان

بسیاری از افراد به واسطه مشکلات روحی و روانی شرایط زندگی را برای خودشان و اطرافیانشان سخت کرده اند. ریشه یابی و درمان این قبیل مشکلات بسیار تخصصی و مهم است. از این رو لازم است روند درمانی در یک مرکز معتبر و صاحب نام همچون مرکز مشاوره فکر بکر طی شود. در این مرکز تخصصی انواع خدمات درمانی از جمله خدمات روانشناسی بالینی ارائه میشود.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 0 - میانگین امتیاز: 0]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین