چرا زن و شوهر تمایل به بچه دار شدن ندارند؟

امروزه مسئله عدم تمایل به بچه دار شدن زن و شوهرها موضوعی مهم و اساسی می باشد، اما بیشتر زوج هایی که فرزند ندارند اهمیت بسیار کمی نسبت به این مسئله قائل هستند و نگاهی کاملاً عادی را دارند. همچنین عواملی را در این زمینه معرفی می کنند که ریشه اصلی موضوع چرا زن و شوهر تمایل به بچه دار شدن ندارند؟ می باشند. ما قصد داریم که به بررسی و مطالعه این عوامل و همچنین تاثیر بچه در چگونگی رابطه زن و شوهر بپردازیم.

دلایل عدم تمایل زنان به بچه دار شدن

همه می دانیم وقتی زنانی نسبت به بچه دار شدن تمایلی ندارند همیشه از طرف دیگران به خصوص فامیل نزدیک مورد انتقاد قرار می گیرند. در این مورد دلایلی وجود دارند که عدم تمایل خانم ها به باردار شدن را نشان می دهند و می توانند نقش مهمی در این باره داشته باشند که چرا زن و شوهر تمایل به بچه دار شدن ندارند؟

مشکلات فیزیکی

زیبایی فیزیکی و جسمانی یک موضوع بسیار با اهمیتی برای خانم ها می باشد اما در این میان افرادی هستند که حاضر به بهم خوردن زیبایی اندام خودشان نمی باشند و بارداری و شیر دادن برای آنها یک مسئله زجرآور است.

نقش پرستاری

بچه تا زمانی که بتواند مدرسه برود باید مادر همیشه کنارش باشد و به صورت تمام وقت از او مواظبت کند، همچنین باید بسیاری از کارها و تفریحات شخصی و حتی دیدارهای دوستانه را کنار بگذارد، به همین دلیل برخی خانم ها رغبتی به بچه دار شدن ندارند زیرا احساس می کنند مانند یک پرستار باید تمام وقت در منزل و در کنار فرزندشان باشند و به کارهای او رسیدگی کنند.

عدم تمایل به بچه دار شدن

دلایل عاطفی و اجتماعی

یکی دیگر از دلایل، مربوط به مشکلات اجتماعی جامعه و نگرانی های خارج از خانه است که به خاطر وجود تنش های زیاد در زندگی و جامعه، از نظر عاطفی مادر دچار استرس و اضطراب شده و به تدریج اختلالات روانی در او دیده می شود و همین مسئله باعث نوعی ترس از اینکه نتواند جوابگوی نیاز فرزند نسبت به محبت مادری باشد خواهد شد.

تمایل نداشتن مردان به بچه دار شدن

برخی از مردان تمایلی نسبت به بچه دار شدن ندارند، مطالعات و تجارب نشان داده است که برخی از عوامل می توانند دخیل باشند و عبارتند از:

یکی از دلایلی که می تواند درباره مسئله چرا زن و شوهر تمایل به بچه دار شدن ندارند؟ دخیل باشد، در مورد عدم تمایل مردان به بچه دار شدن است. زیرا بچه دار شدن تمامی برنامه های زندگی را تغییر خواهد داد و این تغییرات مطمئناً نیاز به تلاش بیشتر، استراحت کمتر و همچنین کار زیادترمی باشد و همین موضوع سبب نگرانی در مردان می شود.

مردی که وابسته به محبت همسر است به خصوص در ماه های اول زندگی مشترک، چنانچه رغبت و احساس بیش از اندازه زن به بچه دار شدن و مادر شدن را مشاهده کند و خودش را در اولویت دوم محبت ببیند، شاید این احساس در او به وجود بیاید که مورد بی توجهی قرار خواهد گرفت در این صورت ممکن است تمایلی به فرزنددار شدن نداشته باشد.

نکاتی درباره اینکه چرا زن و شوهر تمایل به بچه دار شدن ندارند؟

اقتصاد

اولین و مهمترین دلیل اینکه چرا زن و شوهر تمایل به بچه دار شدن ندارند؟ مسئله اقتصاد است که وضعیت مالی خانواده را زیر سوال می برد و استرس زوجین را نسبت به مسئولیت تامین هزینه های بچه بیشتر می کند، در مورد آینده فرزندشان که آیا توانایی کافی را از لحاظ مادی و اقتصادی خواهند داشت تا جوابگوی خواسته های آنها باشند؟ زیرا همه پدر و مادرها آرزو دارند بهترین امکانات را برای آرامش فرزندشان تهیه نمایند.

ترس از احساس مسئولیت

با آمدن بچه مطمئناً تغییرات زیادی در شیوه زندگی به وجود خواهد آمد، همچنین زن و شوهر از مسئولیت بیشتر و حساس تری برخوردار خواهند شد، همچنین نیاز به انرژی و زمان بیشتری دارند تا بهتر از فرزندشان مواظبت کنند و بیشتر وقتشان را کنار آنها باشند، به همین دلیل باید از دیگر فرصت ها مانند استراحت، تفریح، دید و بازدید و خواب راحت کمتر کنند.

عدم تمایل زن و شوهرها برای بچه دار شدن

شاغل بودن زن و مرد

از دیگر عوامل مهم که چرا زن و شوهر تمایل به بچه دار شدن ندارند؟ این است که امروزه به دلیل شاغل بودن زن و شوهر، مشکل اساسی به خصوص برای مادر در مورد نگهداری از بچه ایجاد می شود و به خاطر بالا بودن هزینه های زندگی اکثر مادرها خارج از منزل کار می کنند در حالی که با آمدن بچه باید بیشتر اوقات در منزل و کنار بچه باشند، البته ممکن است برای افرادی امکاناتی مانند چند ماه مرخصی وجود داشته باشد، در صورتی که چنین امکاناتی نباشد باید کار خارج از خانه را کنار گذاشته و بچه داری کنند. در مواردی دیده شده است که این مسئله می تواند باعث اختلاف بین زن و شوهرها شود که خانم به دلیل مواظبت از بچه شغل خودش را برای همیشه کنار گذاشته است.

تردید در ازدواج

برخی افراد معتقدند که انتخاب همسر مانند هندوانه نبریده می باشد، یعنی تا زمانی که زیر یک سقف زندگی نکنیم همدیگر را نمی شناسیم و به همین دلیل مدت زمان طولانی را بعد ازدواج انتخاب می کنند تا بچه دار نشوند، زیرا معتقدند که اگر عشق آنها پایدار نماند در صورت نداشتن بچه جدایی بسیار راحت تر خواهد بود.

نکاتی درباره آمادگی زوجین برای بچه دار شدن

با توجه به تحقیقات و بررسی های انجام گرفته، آمادگی برای بچه دارشدن موضوع مهمی می باشد که می تواند تاثیر مثبتی بر مسئله چرا زن و شوهر تمایل به بچه دار شدن ندارند؟ داشته باشد. بهتر است که زوجین با یک برنامه ریزی صحیح از لحاظ مادی، روانی، فیزیکی، عاطفی احساس آمادگی کامل را در مورد بچه دار شدن داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید. مثلاً بعد از بچه دار شدن، اعتدال در محبت را نسبت به یکدیگر حفظ کنند یا در مورد تقسیم کارهای خانه و نگهداری بچه تصمیمی درست را بگیرند، در این صورت است که در کمال عشق به یکدیگر لذت بیشتری از پدر و مادر شدن خواهند داشت.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 1 - میانگین امتیاز: 3]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین