روانشناسی دعوا زن و شوهر سر خانواده

دعوا زن و شوهر همیشه وجود داشته و گاهی بر سر اتفاقات کوچک و ناچیز است. اگرچه بسیاری از افراد تصور میکنند که دعوای میان زن و شوهر به معنای اختلاف میان آنها است. ولی بسیاری از مطالعات نشان میدهند که این نوع دعواها میتوان در دراز مدت منجر به تقویت پایه های زندگی زوجین شود!

متاسفانه، بسیاری از دعوای زن و شوهرها بر سر خانواده های زن یا شوهر است. دخالت های بی جا خانواده ها و یا رفتارهای غیر مناسب آنها، میتواند باعث ایجاد دعوا در میان زن و شوهر شود. همین جا است که اهمیت استفاده از روانشناسی دعوا زن و شوهر سر خانواده پر رنگ می شود.

روانشناسی دعوا زن و شوهر سر خانواده

اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده

هر آدمی که به این دنیا وارد میشود و زندگی میکند، دارای عقاید مختلفی است. همین موضوع باعث میشود که اختلاف کم یا زیادی میان زن و شوهر رخ دهد. به هر حال، وجود مقداری اختلاف میان زن و شوهر اتفاقی دور از باور نیست و ممکن است این موضوع برای بسیاری از خانواده ها پیش بیاید.

ولی متاسفانه، بسیاری از دعوا و شوهر مربوط به خود زن و شوهر نیست و مربوط به اختلاف میان عقاید خانواده ها است. در واقع، بهتر است که بگوییم اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده های آنها است! خانواده های زوجین بدون اینکه توجهی به رفتارهای خودشان دارند، میتوانند منجر به ایجاد اختلاف میان زن و شوهر شوند.

ولی به هر حال موضوع حائز اهمیتی که وجود دارد، درمان و رفع اختلاف و دعوای زن و شوهر بر سر خانواده ها است. روش های درمانی مختلفی وجود دارند که میتوانند برای رفع این مشکلات و حل اختلاف ها مورد استفاده قرار گیرند. لازم است که زوجین به اتفاق هم و با توافق به نزد یک روان درمانگر و یا مشاور بروند و اختلاف های خود را بررسی کنند. روانشناسی دعوا زن و شوهر سر خانواده بسیار حائز اهمیت است و باید به صورت اصولی انجام گیرد.

گاهی اختلاف و دعوای زن و شوهر، میتواند بی دلیل و غیر منطقی باشد و در این زمان نیاز به یک فرد با تجربه است که بتواند به زن و شوهر راهنمایی های لازم را بدهد. گاهی نیاز است که به غیر از زوجین، خانواده های آنها نیز در جلسات مشاوره حضور پیدا کنند. در این صورت اختلافات به صورت ریشه ای رفع میشوند و بهبود پیدا خواهند کرد.

دعوا زن و شوهر بر سر پول

روانشناسی دعوا زن و شوهر سر خانواده و پول اهمیت بسیار زیادی دارد. متاسفانه، با توجه به افزایش فشارهای مالی بر روی خانواده ها، بسیاری از دعواهای میان زن و شوهرها مربوط به پول است. حتی بسیاری از پرونده های طلاق و اختلافات خانوادگی مربوط به پول و ناتوانی مالی زوجین میشود. اگرچه در بسیاری از موارد، مرد خانواده قادر به پرداخت پول زیادی برای خانواده خود نیست. ولی در مواردی نیز مشکل مالی برای خانواده ها وجود نداشته و زوجین بر اساس مشکلات خانوادگی که دارند، بر سر پول دعوا میکنند.

دعوا زن و شوهر بر سر پول میتواند به راحتی حل و فصل شود. به شرطیکه زوجین با توافق یکدیگر به یک روان درمانگر و یا مشاوره مراجعه کنند و مشکلات خود را بررسی کنند. فرد روان درمانگر با توجه به علم روانشناسی، بهترین روش ها را برای رفع این مشکلات به افراد پیشنهاد میکنند تا بتوانند به صورت اصولی مشکلات خود را رفع کنند.

گاهی با رسیدن زوجین به درک عمیق از زندگی و شرایط مالی یکدیگر، اختلاف میان زن و شوهر بر سر پول درمان میشود و این موضوع باعث بهبود روابط و مشکلات مالی زوجین خواهد شد.

پرسش و پاسخ دعوای زن و شوهر

آیا میتوان در هر زمانی با همسر خود برای رفع یک مشکل بحث کرد؟

فرقی نمیکند که قصد مطرح کردن چه موضوعی با همسر خود را دارید. ابتدا می بایست موقعیت همسر خود را بررسی کنید و در صورتیکه همسر خود از لحاظ روحی و جسمی آماده صحبت کردن با شما می باشد، موضوع مورد نظر خود را مطرح کنید.

مدت زمان بحث و دعوای میان زن و شوهر چه اهمیتی در نتیجه بحث دارد؟

بسیاری از زوجین به این موضوع اشاره میکنند که در ابتدای صحبت ها، همسرشان خیلی خوب به حرفشان گوش میکرد. ولی بعد از طولانی شدن صبحت، همسر آنها از کوره در میرود. دلیل این موضوع طولانی شدن یک موضوع است. سعی کنید که موضوعات مورد نظر خود را کوتاه و صریح و خلاصه بیان کنید.

من با همسرم در رابطه با خانواده او مشکل دارم، باید چه کاری انجام دهم؟

اگر دعوا زن و شوهر بر سر پول و یا خانواده هر یک از آنها باشد، باید به یک مشاور با تجربه مراجعه کنند تا مشاور با بررسی عمیق مشکلات، آنها را رفع کند.

دعوا زن و شوهر سر خانواده

عوارض دعوای زن و شوهر

شاید بسیاری از افراد تصور کنند که دعوای زن و شوهر میتواند عوارض زیادی را به دنبال داشته باشد، ولی به هر حال بسیاری از مطالعات نشان میدهند که دعوای زن و شوهر باعث عمیق تر شدن روابط میان آنها میشود. در واقع، سکوت بیش از حد میان زوجین و نداشتن بحث و جدل های معمولی در میان آنها، باعث دلسرد شدن زوجین از یکدیگر میشود.

در کنار تمامی این موضوعات، دعوا زن و شوهر میتواند عوارض زیادی را به همراه داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. به دلیل همین عوارض است که به افراد توصیه میشود روانشناسی دعوا زن و شوهر سر خانواده را پشت گوش نیاندازند!

  • در صورتیکه دعوا زن و شوهر طولانی شود، احتمال کش پیدا کردن موضوعات و قهرهای طولانی مدت هم افزایش پیدا میکند.
  • دعوای زن و شوهر میتواند باعث بی احترامی طرفین به یکدیگر شود. به همین خاطر، زوجین باید به مرز باریک بی احترامی و دعوا توجه داشته باشند و در هنگام دعوا به هم بی احترامی نکنند.
  • در صورتیکه زن و شوهر دارای فرزند باشند، می بایست به روحیات فرزند خود هم توجه کنند. در این صورت توصیه میشود که زن و شوهر دعوای خود را به زمانی موکول کنند که کودکان خانه نیستند و یا خواب می باشند.
  • زن و شوهر باید اختلاف و دعوای میان خودشان را در جایی به دور از جمع خانوادگی مطرح کنند و با هم صحبت کنند. ابهت خانواده با مطرح کردن موضوعات ساده در جمع خانواده ها فرو می ریزد.
  • هرگز در هنگام دعوا، موضوعات قدیمی را در پیش نکشید. موضوعات قدیمی که مربوط به خانواده ها و یا پول می باشند، می توانند باعث تشدید دعوای شما شوند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 0 - میانگین امتیاز: 0]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین