تردید در ازدواج و دودلی برای انتخاب همسر

تردید در ازدواج، نسبتاً امری طبیعی می باشد زیرا ابهامات زیادی در فکر شما به وجود می آید که نمیتوان آنها را نادیده گرفت. در واقع در موقعیتی هستید که نیاز به تفکری عمیق و عاقلانه دارید زیرا تصمیمی بسیار حساس خواهید گرفت و باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید، بعد تصمیم به انتخاب داشته باشید. آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد مسئله استرس و اضطراب است که می تواند یک عامل مهم در ایجاد شک و تردید باشد اما همین تردید در ازدواج باعث می شود تا تصمیم گیری سخت و مشکل شده و فرایند ازدواج به وقفه بیافتد.

با شناخت و آگاهی در زمینه ازدواج و برطرف کردن تردید بسیار آسان تر میتوان این مشکل را حل کرد. عواملی همچون ترس از تعهد، نگرانی از آینده و وجود مواردی در رابطه با خیانت و طلاق، دخالت خانواده ها، مشکلات اقتصادی، ترس از تناسب شخصیتی و تفاهم فکری با همسر آینده بسیار باعث تردید در ازدواج خواهند شد.

تردید در عشق

بهتر است قبل از کسب آگاهی درباره تردید داشتن در عشق که به عنوان یکی از عوامل ایجاد تردید در ازدواج می باشد، با واژه عشق بیشتر آشنا شویم. عین عشق به معنی علاقه، شین آن شدید و قاف نیز به معنای قلب می باشد. اما اگر شک و تردید در عشق وجود داشته باشد در روابط عاطفی تاثیر زیادی خواهد گذاشت، زیرا وقتی عشق و علاقه باشد یعنی تعهد هست. اما عواملی ممکن است باعث به وجود آمدن تردید در عشق شوند که اگر نتوانستید عاقلانه فکر کنید و راه حلی بیابید بهترین کار، کمک گرفتن از مشاور مجرب می باشد.

تردید در ازدواج

دودلی بعد ازدواج

تردید در ازدواج و تردید در عشق گاهی اوقات به دنبال خودش دودلی بعد ازدواج را به همراه خواهد داشت. البته با توجه به نتایجی که بر اساس تحقیقات علمی به دست آمده است برخی از عوامل می توانند باعث دودلی بعد ازدواج باشند که عبارتند از:

انتظارات غیر منطقی و بی جا

بسیاری از افراد انتظار دارند همه چیز بعد ازدواج عالی و بسیار خوب باشد اما تا زمانی که زن و شوهر در کنار یکدیگر و زیر یک سقف زندگی نکنند نمی توانند به طور واقعی همدیگر را بشناسند. چنانچه به پستی و بلندی زندگی می رسند و به واقعیت اخلاقی همدیگر پی می برند ممکن است دچار تردید شده، حتی علاقه و عشق بین آنها نیز کم رنگ تر شود، در نهایت ممکن است که دودلی بعد ازدواج پیش بیاید.

دروغ گفتن

برخی از افراد با دروغ زندگی می کنند. اما عشق و ازدواج دروغ پذیر نمی باشد، دروغگویی مانند آفت زندگی است که به تدریج پایه های زندگی مشترک را سست می کند، همچنین باعث خواهد شد تا اعتماد زوجین نسبت به یکدیگر کم تر شده و در نتیجه در کنار یکدیگر احساس امنیت و آرامش را تجربه نخواهند کرد. اگر هم واقعیتی در زندگی و رابطه عاطفی شما وجود دارد که توانایی گفتن آن را ندارید مطمئن باشید این یک دروغ گویی و پنهان کاری می باشد و روش مناسبی نیست.

کم شدن تدریجی اعتماد زوجین

همه می دانیم که استوارترین پایه های زندگی و روابط محبت آمیز زوجین بر اساس اعتماد به یکدیگر شکل می گیرد. اعتماد می تواند نقش مهمی در چگونگی رابطه بین افراد داشته باشد و باعث شود که به هیچ وجه احساس دودلی در ازدواج برای زوجین پیش نیاید. پیشنهاد و راهنمایی که میتوان در این باره کرد و حتماً هم نتیجه مثبتی در بر خواهد داشت، این می باشد که با شکل گرفتن اعتماد و همچنین افزایش اعتماد است که زن و شوهر به حریم خصوصی همدیگر احترام گذاشته و عزت یکدیگر را حفظ خواهند کرد و می توانند افکار و احساساتشان را با آرامش به یکدیگر ابراز کنند.

تردید در ازدواج

احساس دودل بودن در ازدواج اکثراً برای افرادی که در حول و حوش ازدواج کردن هستند به وجود می آید و تصمیم گیری را برای آنها سخت تر می کند. در این رابطه به مطالعه و بررسی برخی عوامل و دلایل در مورد دودل بودن در ازدواج اشاره خواهیم کرد:

مسائل اقتصادی

یکی از دلایلی که می تواند باعث دودل شدن در ازدواج شود مشکلات و مسائل اقتصادی می باشد که امروزه به جرات میتوان گفت اصلی ترین عامل دو دل بودن در ازدواج است و اکثراً هم در مردان تاثیر گذاری بیشتری دارد.

تصور غیر طبیعی از ازدواج

بسیاری از افراد نگاهی غیر واقعی نسبت به ازدواج دارند به همین دلیل است که اینگونه افراد وقتی که زمان تعهد دادن درباره موضوعات مهم تری می رسد مانند ازدواج دچار دودلی می شوند. نگرانی همراه با اضطراب و استرس در مورد آینده ازدواج مسئله مهمی است که افراد را در تصمیم گیری با مشکل مواجه می کند و این که چگونه مسیر بلند و پر فرازی را در زندگی زناشویی طی خواهند کرد.

آیا انتخابی درست خواهم داشت؟

یکی دیگر از موارد ایجاد دودلی در ازدواج این است که آیا شخصی که برای ازدواج انتخاب خواهید کرد می تواند از شایستگی و صلاحیت زندگی مشترک در کنار شما برخوردار باشد، یا یک عمر باید تحمل کرد.

دودلی و تردید در ازدواج

ترس از دست دادن استقلال فردی

یک مورد دیگر از دلایل دودلی در ازدواج ترس از دست دادن استقلال فردی و مجردی است که باعث پایان خوشی های مجردی و دوستانه است.

تردید در دوران عقد

مشاهده شده است که برخی افراد در دوران عقد نیز دچار تردید می شوند که این مشکل ممکن است حل شود و احساس رضایت کامل به وجود بیاید یا باز بعد از گذشت مدتی به تردید در ازدواج تبدیل شود. با بررسی دلایلی مانند هیجانات که تاثیر به سزایی در فکر و اندیشه شما خواهند داشت و همچنین نداشتن شناخت کافی در دوران عقدممکن است در احساس و فکر شما تاثیر گذاشته و حس تردید را در دوران نامزدی ایجاد کنند، همچنین نوع رفتار خانواده ها یکی دیگر از عوامل ایجاد تردید می تواند باشد. بهتر است با قرار دادن طرف مقابل در جریان به وجود آمدن تردید و با کمک گرفتن از یک مشاور مجرب، تصمیم بهتری برای ادامه یافتن یا پایان یافتن رابطه خودتان اتخاذ کنید تا بعد از دوران عقد دچار تردید در ازدواج نشوید.

دودلی در عشق

احساس عشق در واقع نوعی باور و حس لطیف و عمیقی است که با کس دیگری آن را تقسیم می کنید. اما افراد گاهی نسبت به همین احساس زیبا در وجود خود دودل می شوند، که آیا این رابطه عاطفی و عشق، واقعی و حقیقی است؟، یا باید بپذیریم که عشقی وجود دارد. پس با تفکری عاقلانه و با در نظر گرفتن تمامی جوانب تصمیمی آگاهانه گرفته، سپس برای ازدواج و انتخاب عشق اقدام کنید تا تردید در ازدواج به وجود نیاید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 0 - میانگین امتیاز: 0]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین