10 فرد مشهور مبتلا به افسردگی

افسردگی یکی از بیماری های روحی است که بیشتر افراد مبتلا به آن در پی پنهان کردن این بیماری هستند. اما در سال های اخیر با معرفی افراد مشهور مبتلا به افسردگی تا حدودی این ترس از افرادی که مبتلا به این بیماری هستند دور شده است. بسیاری از ما با خود فکر می کنیم که بیماری افسردگی بیماری است که گریبان گیر انسان هایی می شود که زندگی پر دغدغه و سختی دارند اما باید بگوییم مطالعه زندگی افراد مشهور مبتلا به افسردگی نشان می دهد که این بیماری می تواند گریبان گیر بسیاری از انسان های معروف و به اصطلاح ستاره هم شود.

در واقع تصور عموم به این شکل است که با خود می گویند، افرادی که صاحب منصب هستند و افرادی که به نوعی غنای مالی در زندگی خود دست یافته اند هرگز دچار افسردگی و بیماری های این چنینی نمی شوند. اما باید بگوییم که این تصور غلط بوده و نگاهی به زندگی افراد مشهور مبتلا به افسردگی به خوبی این موضوع را برای ما روشن می سازد. در واقع میتوان بسیاری از فوتبالیست ها، بازیگران هالیوود، دانشمندان، خوانندگان و حتی اعضای خانواده سلطنتی را نام برد که با این بیماری دسته و پنجه نرم می کنند.

افراد مشهور مبتلا به افسردگی

لیست افراد مشهور مبتلا به افسردگی

1. ارنست همینگوی

در بین افراد مشهور مبتلا به افسردگی میتوان به ارنست همینگوی اشاره کرد. وی یکی از نویسندگان بزرگ قرن بیستم می باشد و وضعیت بیماری او به حدی وخیم بود که در نهایت در سال 1961 دست به خودکشی زد. البته وی از روش های درمانی مختلفی مانند شوک درمانی برای درمان افسردگی خود در مقاطع استفاده کرد اما هیچ یک از این روش ها مفید واقع نشد.

2. سیلویا پلات

یکی از شاعران بزرگ قرن بیستم می باشد که به واسطه اشعار عارفانه ای که دارد در سطح جهانی شناخته شده است. این شاعر بزرگ در جوانی مبتلا به بیماری افسردگی شد و حتی چندین بار دست به خودکشی زد که در نهایت در سال 1963 هنگامی که فقط 30 سال داشت سر خود را در کوره کرد و به زندگی اش خاتمه داد.

3. فریدریش نیچه

کمتر کسی را میتوان یافت که در حوزه فلسفه غرب نام نیچه را نشنیده باشد و لازم است که نام این دانمشند بزرگ را در لیست افراد مشهور مبتلا به افسردگی نیز بیان کنیم. فریدریش نیچه نظریه های بسیار تاثیرگذاری در حوزه فلسفه غرب ارائه داد اما در زندگی شخصی خود مبتلا به افسردگی شدید بود. البته با توجه به نامه هایی که از این دانشمند بزرگ به جای مانده است میتوان حدس زد که وی به بیماری روحی دیگری به نام پارانویا نیز مبتلا بوده است.

4. چارلز دیکنز

بزرگترین داستان نویس و رمان نویس دوره ویکتوریا چارلز دیکنز می باشد که به عنوان یکی از شخصیت های تاثیرگذار و شناخته شده در ادبیات جهان شناخته می شود. دوران کودکی دیکنز به سختی گذشته است و این سختی بعد از مرگ پدر دو چندان شده است. همین موضوع باعث شده است نام دیکنز در لیست افراد مشهور مبتلا به افسردگی نیز باشد. افسردگی وی با دیدن صحنه انفجار یک قطار در ایستگاه راه آهن بیشتر شد و از همان موقع بود که دیگر نتوانست به نویسندگی ادامه دهد.

5. لئو تولستوی

همه ما لئو تولستوی را به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان روسی می شناسیم که از موقعیت اقتصادی و اجتماعی خوبی در جامعه خود برخوردار بوده است و کمتر کسی حدس می زند که این نویسنده بزرگ دچار بیماری های روحی باشد. اما باید بگوییم که او هم از بیماری افسردگی رنج می برده است که این بیماری گاهی باعث رفتارهای عجیب در او می شده است.

لئو تولستوی و افسردگی

6. کورت ونه گورت

یکی از نویسندگان بزرگ آمریکایی که در سیاست های آمریکا هم تاثیر بسزایی داشته است کورت ونه گورت می باشد. نام این نویسنده را میتوان در بین افراد مشهور مبتلا به افسردگی یافت که در واقع میتوان گفت افسردگی در خانواده او سابقه طولانی داشته است. حتی مادر وی در روز مادر به دلیل بیماری افسردگی، هنگامی که او کودک بود خودکشی کرد. کورت به واسطه کتاب های متعددی که داشت معروف شد اما در همان زمان بود که بیماری وی شدت گرفت و او را از ادامه کار در حوزه نویسندگی باز داشت.

7. استیون هافکینگ

استیون به دلیل نوعی بیماری عصبی فلج کننده ای که داشت به بیماری افسردگی دچار شده بود و بیماری او در زمانی که وی مشغول تحصیل در دوره دکتری بود افزایش یافت به طوری که قصد انصراف از دانشگاه را داشت. وی با کمک یکی از استادانش در همین دوره توانست به بهبودی نسبی دست یابد و مقطع دکتری را تا پایان ادامه دهد.

8. جیم کری

همه ما جیم کری را بیشتر در نقش های شاد و کمدی در تلویزیون و سینما مشاهده کرده ایم اما باید بگوییم که او زندگی شخصی بسیار سخت و تاریکی داشته است و به دلیل استفاده وی از قرص های ضد افسردگی میتوان نام او را در بین افراد مشهور مبتلا به افسردگی بیان کرد.

9. رابین ویلیامز

شاید جالب باشد بدانید کسی که برنده جایزه اسکار در حوزه بازیگری شده بود و سال ها در فیلم های بی نظیری به ایفای نقش پرداخته بود یکی از افرادی است که از بیماری افسردگی رنج می برد. وی در سال 2014 خودکشی کرد. بعد از مرگ ویلیامز علت مرگ وی بیماری پارکینسون اعلام شد که همین بیماری باعث زوال عقل او شده و او را به کام مرگ کشانده بود.

10. گوئینت پالترو

هنرپیشه، نویسنده، خواننده، وبلاگ نویس و آشپز بزرگ که توانسته است جایزه اسکار را به واسطه بازی های بی نظیری که در حوزه فیلم و سریال داشته است، کسب کند. وی از جمله افرادی است که دو بار در زندگی خود دچاری بیماری افسردگی شده است که یک بار بعد از مرگ پدرش بود که به واسطه وابستگی بیش از حد او به پدر به وجود آمد و بار دیگر بعد از زایمان بود که البته در دومین بار بیماری او شدت بیشتری گرفت.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 0 - میانگین امتیاز: 0]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین