اختلال فاخته گری یا کاکولد و درمان آن

آیا تا به حال اسمی از اختلال جنسی کاکولد یا اختلال فاخته گری شنیده اید؟ امروزه شاهد قربانیان زیادی هستیم که به نوعی با افرادی که درگیر این اختلال بوده اند مواجه می شویم. دلیل افزایش این اختلال در نسل حاضر چیست و آیا دلیلی وجود دارد که منشاء ایجاد این اختلال باشد.

در ابتدا باید بگوییم که اختلال کاکولد منشا فرانسویی دارد و دلیل نامگذاری این اختلال به این دلیل است که کوکو مرغی است که تخم هایش را زیر پرنده دیگری می گذارد اما این اختلال به اشتباه به اختلال فاخته گری در بین عموم شناخته است که در صورتی که پرنده فاخته فاقد چنین رفتاری می باشد و ممکن است تنها به دلیل نوای دلنشینی که شبیه کوکو است آن را بدین اسم نامگذاری کرده اند. اما واقعا این انحراف جنسی چیست.

در تعریفی ساده و ابتدایی باید بگوییم شخصی که اختلال فاخته گری دارد از رابطه طرف مقابل خود با فرد دیگر لذت می برد و متاسفانه در حال حاضر شاهد شکایت هایی هستیم که مرد یا زن طرف مقابل خود را مجبور به همخوابگی با فردی بیگانه کرده است. انحراف جنسی این چنینی تنها در رابطه مرد و زن خلاصه نمی شود و در بین هم جنس گراها هم دیده می شود و حتی افرادی هم هستند که با اشیایی دیگر دچار برانگیختگی و ارضای جنسی می شود.

اختلال فاخته گری جنسی یا کاکولد

اختلال فاخته گری چیست؟

در گذشته انحرافات جنسی کمتر دیده می شد اما دنیای جدید و پیشرفت تکنولوژی همیشه بر روی تمامی مسائل تاثیرات مثبت به جای نمی گذارد. اختلال فاخته گری و سایر انحرافات جنسی هر روز بیشتر شیوع پیدا می کند و افراد کمی هستند که حاضر هستند برای درمان قدم بردارند.

اختلال کاکولد تنها برای فرد مشکل ساز نیست و اگر به درستی کنترل و درمان نشود ممکن است یک جامعه را با مشکلات عدیده مواجه کند. در این اختلال فرد به جای برقراری یک رابطه جنسی سالم با همسر یا شریک جنسی خود ترجیح می دهد که فقط در نقش یک تماشاگر باشد و همسر خود را در حال رابطه جنسی با شخص دیگر ببیند و از آن لذت ببرد. درد آورترین حالتی که ممکن است برای هر یک از زوجین پیش بیایید پیش آمدن چنین حالتی است و لازم است برای درمان آن از یک مشاور جنسی کمک بگیرید چون نتایج چنین اختلالی قطعاً به جدایی و طلاق می انجامد.

تحلیل و بررسی اختلال فاخته گری یا کاکولد

اختلال فاخته گری یکی از رفتارهای ناهنجاری است که در دسته انحرافات جنسی قرار دارد. زمانی که یک شخص برای برانگیختگی جنسی و رسیدن به ارگاسم از رفتارهای نابهنجار استفاده می کند باید به وجود این اختلال در او شک کرد.

قطعاً رابطه جنسی سالم یکی از نیازهای اساسی در هر فرد بالغی است و اگر به صورت طبیعی پیش برود هیچ مشکلی به وجود نمی آید و حتی فواید جسمی و روانی بسیاری هم در پی دارد اما این رابطه زمانی به انحراف تبدیل می شود که یکی از طرفین از دیگری بخواهد ارتباط جنسی غیر اخلاقی داشته باشد و فرد قربانی زمانی با چنین پیشنهادی مواجه می شود یا تحت فشار زیاد آن را قبول می کند و یا کلاً از انجام رابطه جنسی دست می کشد و رابطه به جدایی و طلاق می انجامد.

ترس انجام رابطه جنسی با همسری که چنین رفتارهایی را در روابط خود بروز داده است مسئله مهمی است که باعث سردی در روابط جنسی زوجین و به وجود آمدن خیانت و طلاق می شود. قطعاً تفکرات جدید و دیدن فیلم ها و شبکه های مستهجن منشاء ایجاد این اختلال هستند که تنها با مشاور یا یک متخصص میتوان رفتارهای نابهنجار کم کم کنار گذاشت.

اختلال فاخته گری

علت ایجاد اختلال فاخته گری

منشا انحرافات جنسی در بررسی رفتارهای فرد به دست می آید. طبق آمار اختلال فاخته گری در مردان بیشتر دیده می شود و به نوعی قربانیان انحرافات جنسی مردان هستند که زنجیره وار می توانند جامعه ای را به انحراف بکشانند. دلایل زیر ممکن است نقش مهمی در ایجاد این اختلال داشته باشند.

اختلال فاخته گری ناشی از تجربه جنسی پرخطر

اهمیت روابط جنسی و تجربیات جنسی در زندگی نقش مهمی در کشیده شدن افراد به انحرافات جنسی دارد. در بیشتر موارد افراد در کودکی قربانی تجاوز بوده اند و برای انتقام می خواهند افراد را مورد آزار جنسی قرار دهند که به نوعی عقده ها و کمبودهای خود را به این شیوه جبران کنند.

اختلال کاکولد ناشی از بیش فعالی جنسی

در بیشتر مواردی که به این اختلال مواجه شده اند طرف نتوانسته است با شریک جنسی خود یک رابطه سالم و طبیعی برقرار کند و برای ارضای خود دست به رفتارهای ناهنجار زده است. حتی در برخی موارد افراد با دیدن پورن استارها شروع به رویاپردازی می کنند و دیگر تمایلی به رابطه جنسی با همسر خود ندارد و گرایش به برقراری رابطه جنسی شریک خود با دیگران در او کلید می خورد.

افسردگی عاملی برای فاخته گری است

در بعضی از موارد مشاهده شده است که افراد با علائم افسردگی از اینکه نتوانسته اند در برقراری رابطه جنسی با شریک خود موفق شوند دست به اینگونه اختلالات جنسی زده اند. مشاوره یا یک روانشناس می تواند ریشه یابی دقیقی از مشکلات افراد ارائه دهد و در درمان نقش کلیدی و مهمی ایفا کند.

درمان اختلال فاخته گری

مراجعه کننده های زیادی در دادگاه های خانواده و دفترهای مشاوره از اخلال فاخته گری شریک جنسی خود شکایت دارند. گاهی خود فرد برای درمان اقدام می کند اما به طور کلی با داشتن چنین رفتارهای پرخطری فرد باید خود را برای عواقب سنگین آن هم آماده کند. به طور کلی درمان کاکولد در دستان روانشناس و روانپزشک است. گاهاً ممکن است برای اینگونه اختلالات با توجه به شدت اختلال دارو تجویز می شود. در مراحل ابتدایی درمانگر نباید به هیچ عنوانی نقش مدافع و سرزنشگر داشته باشد.

روند درمان باید به آرامی انجام شود ریشه اختلال کشف شود و بعد از ریشه یابی درمان اصلی شروع شود. گاهاً ممکن است فرد با دیدن رابطه جنسی والدین خود در کودکی این گرایش را در بزرگسالی در خود دیده باشد و تمایل به انجام آن را داشته باشد. پس روانشناس با بررسی های شناختی و رفتاری پی به علت بیماری و ریشه یابی انحراف می کند. با درمان به موقع و اصولی میتوان تداوم زندگی زناشویی را تضمین کرد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 5 - میانگین امتیاز: 2.6]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین