راهکارهای فراموشی شکست عشقی چیست؟

فراموشی شکست عشقی شاید آخرین راه حل و یا حتی انتخاب اجباری برای همه ما جهت ادامه زندگی باشد. عشق به همان اندازه که می تواند تسکین دهنده و آرامش بخش باشد روی دیگر هم دارد که شکست عشقی نام دارد. فراموشی شکست عشقی نیز صرفاً بدون داشتن راهکار و به تنهایی کاری بسیار سخت، ملال آور و گاهی زمان بر است.اما خوب باز هم دنیا به آخر نرسیده است. در ادامه ما قصد داریم به شکست عشقی، تاثیرات منفی و همچنین راهکارهای درمان شکست عشقی بپردازیم پس اگر شما به هر دلیلی یعنی خیانت، طلاق و یا عوامل دیگر در حال خواندن این مطلب هستید ما را در ادامه همراهی بفرمایید.

درمان شکست عشقی با کمک روانشناس

فراموشی شکست عشقی کاریست انفرادی که باید با حضور دوست دانا، مشاورو یا حتی روانشناس انجام گردد. درست است که در نهایت این خود ما هستیم که باید احساس غم و افسردگی را به شادی تبدیل کنیم اما درمان شکست عشقی با کمک روانشناس یکی از بهترین و موثرترین شیوه های فراموشی شکست عشقی و یا راه حلی پایدار در مواجهه با شکست عشقی است.

درمان شکست عشقی به کمک روانشناس می تواند دو فاید موثر داشته باشد نخست اینکه ما به طور طبیعی در مواقع بحرانی به لحاظ عاطفی و فکری بسیار آسیب پذیر هستیم که در بسیاری از مواقع افراد جهت فراموشی شکست عشقی تصمیم دارند فرد دیگری را جایگزین شریک عاطفی از دست رفته خود کنند که این خود عواقب و آسیب های به مراتب بیشتر و جبران ناپذیرتر را به دو طرف وارد خواهد کرد.

مزیت دیگر درمان شکست عشقی به کمک روانشناس این است یک روانشناس مجرب و با تجربه می تواند مسائل و مشکلات احساسی و عاطفی شخص را از زاویه دیگر بررسی کند و علاوه بر همراهی شخص آسیب دیده بتواند راهکارهای بهتر و موثرتری را به شخص ارائه دهد که نه تنها شخص فراموشی شکست عشقی را در مدت زمان کمتری به نسبت حالت طبیعی طی کند، بلکه در ادامه زندگی بتواند با راهکارهای علمی، منطقی و کارشناسی خود را در ادامه زندگی و در مواقع روبرو شدن با چالش های برابر مقاوم و بیمه کند.

فراموشی شکست عشقی با کمک روانشناس

آیا فراموشی شکست عشقی را میتوان به تنهایی انجام داد؟

شکست عشقی پدیده ایست که بیشتر با احساس ما ارتباط دارد تا مغز و منطق که متاسفانه در بسیاری از مواقع شخصی که شکست عشقی را تجربه کرده به گونه ای این احساس نفرت را به تمامی جهات زندگی خود بسط میدهد به عنوان نمونه تصمیم میگیرد که هیچگاه دیگر در زندگی به کسی به عنوان شریک زندگی اعتماد نکند و یا حتی راه و شیوه انتقام جویی را در پیش خواهد گرفت و یا گوشه گیری و احساس نفرت از تمامی مردم و اطرافیان خود را در قلب خود رشد دهد این دقیقاً همان نقطه ای است که حضور یک مشاور و یا روانشناس می تواند ناجی زندگی یک شخص باشد و با همراهی و کمک بتواند باورهای تازه، جدید را در شخص ایجاد کند.

شکست عشقی چقدر طول میکشد؟

اینکه شکست عشقی چقدر طول میکشد را بهترین روانشناسان و کارشناسان علم روانشناختی نیز نمی توانند به طور دقیق برای تمامی افراد و جنسیت های جامعه مشخص کنند اما آنچه که واضح و ثابت شده است مراحل بعد از شکست عشقی است که روانشناسان آن را به چهار مرحله تقسیم بندی کرده اند که گذر و یا ماندن در هر کدام از این مراحل میتواند زمان فراموشی شکست عشقی را کوتاه تر و یا طولانی تر کند.

انکار

انکار مهمترین مانع در دوران فراموشی عشقی محسوب می گردد مرحله ای که ممکن است سال ها به طول بیانجامد و فرایند بهبودی و آرامش را به تعویق بیاندازد در واقعه انکار همان مرحله عدم پذیرش و ناتوانی شخص در دیدن و درک کردن واقعیت است و این در حالی است که اگر قرار است فراموشی شکست عشقی آغاز گردد مرحله نخست پذیرش اصل این پیامد و سپس آغاز فرایند فراموشی است.

خشم و انتقام

در اغلب مواقع شخص آسیب دیده بعد از پذیرش شکست عشقی معمولاً دچار نوعی احساس قربانی بودن می کند و به دنبال راهی جهت تخلیه بار روانی و منفی خود میگردد که این خود به تنهایی احساس خشم و نفرت را نخست از خود و سپس از طرف مقابل را چندین برابر میکند. خشم و نفرت بعد از شکست عشقی خود به تنهایی عامل بخش عمده ای از صفحه و اخبار حوادث روزنامه ها و سایت های خبری با خبرهای تکان دهنده را به خود اختصاص داده است. تصمیم گیری توام با حس انتقام و بدون حضور یه دوست دانا، مشاور و روانشناس میتوانند گاهی باعث اقدامی شود که شخص را تا پایان عمر درگیر زندان، تیمارستان و یا حتی مرگ کند.

فراموشی شکست عشقی

غم و افسردگی

فراموشی شکست عشقی اگر به شیوه ای درست انجام نگرد شخص را دچار غم و افسردگی خواهد کرد به عنوان مثال سوالی چون اگر فلان کار را انجام میدادم و یا نمیدادم این حکایت من نبود به تنهایی کافیست که شخص را ساعت ها به گذشته ببرد و خاطرات تلخ و شیرین را برای شخص یادآوری کند که در نهایت چیزی جز غم و افسردگی را برای شخص به همراه دارد.

پذیرش

یک جمله معروف وجود دارد که جایی که پذیرش آغاز میشود تغییر نیز به همراه آن خواهد آمد. مرحله پذیرش در واقع آخرین مرحله شکست عشقی و آغاز فراموشی شکست عشقی است. روانشناسان سعی میکنند با روش ها و تکنیک های متفاوت شخص را هر چه سریع تر از سه مرحله مخرب گذشته به مرحله پذیرش وارد کنند. پذیرش مرحله چیره شدن عقل بر احساس بی منطق است. ادامه دادن در زندگی یک اصل است اصلی که حتی پیش از ورود معشوق در زندگی عاشق وجود داشت. پذیرش ادامه زندگی بدون حضور و وجود یک شخص دیگر شروع و اتفاق بزرگ در جریان فراموشی شکست عشقی محسوب می شود.

فراموش کردن عشق اول

عشق یک کلمه است اما در دل خود هزاران معنی، تعریف و علت دارد. عشق اول در اکثر موارد در سنین نوجوانی و یا حتی جوانی یک شخص شکل میگیرد گاهی عمر آن با یک تغییر محل زندگی در اثر شغل والدین به پایان میرسد و گاهی هم سالیان سال ادامه دار و در نهایت به وصال ختم میشود. فراموش کردن عشق اول به این دلیل سخت میشود که انسان به طور ذاتی اولین تجربه های خود را همیشه به خاطر میسپارد و در اثر اولین بودن تجربه دیگر به دنبال مقایسه نخواهد رفت و این حس جدید بودن انسان را به مرحله ای میرساند که تمام ویژگی های خوب را در شریک خود می داند و این در حالی است که همه ما در کنار صفات خوبمان چند و یا چندین صفات بد نیز به همراه داریم که اگر دیده نشود دلیلی بر عدم وجود آنها نیست.

فراموش کردن عشق اول از این حیث با فراموشی شکست عشقی متفاوت است که معمولاً در شکل گیری آن موقعیت جغرافیایی، فامیلی و یا حتی تحصیلی تاثیر زیادی دارند و این در حالی است که با تغییر هر کدام از آنها شخص با وارد شدن به بلوغ تازه فکری و جسمی انتخاب های دقیق تر و صحیح تری را میتواند انجام دهد.

راهکارهای فراموشی شکست عشقی

فراموش کردن عشق ازدست رفته

فراموش کردن عشق از دست رفته را اگر به معنای فوت و یا عدم امکان ملاقات دیگر در نظر بگیریم مسئله دیگری است که بر خلاف موارد گذشته شاید در اوج یک رابطه عاشقی در اثر تصادف، بیماری و یا عوامل دیگر رخ دهد. با اینکه این نوع جدایی عاطفی اندکی با مراحل فراموشی شکست عشقی متفاوت است اما شخص معمولاً غم و افسردگی فراوانی میکند که رسیدن تا مرحله پذیرش گاهی به مراتب زمان بیشتری را به نسبت نوع های دیگر فراموشی شکست عشقی میکند. وجود خاطرات شیرین، وفاداری ها و تجربه های مشترک گاهی مانعی سنگین در رسیدن شخص به مرحله پذیرش محسوب می گردد که این عوامل حساسیت کار و تجربه بالای مشاوران را تا رسیدن به مرحله بهبودی می طلبد.

چگونه رابطه گذشته را فراموش کنیم؟

به طور حتم شما هم جمله «ای بابا!» گذشته ها گذشته رو به وفور و در مواقع های متفاوت از دیگران شنیده اید البته که در اصل واقعیت این جمله کاملاً درست است و ما در بهترین حالت ممکن می توانیم با نیم نگاهی به آینده در زمان حال زندگی کنیم اما خوب وقتی سخن از دل و احساس به میان می آید کار اندکی پیچیده تر خواهد شد.

ما باید بدانیم که شکست عشقی به هر دلیلی که رخ داده در نهایت این ما هستیم که باید سلامت روح، فکر و جسم خود را برای ادامه دادن زندگی که پر است از اتفاقات نو و تجربه های شیرین حفظ کنیم. پذیرش در واقع توانایی است که خداوند مهربان در وجود ما قرار داده تا در مواقع مواجه شدن با شکست عشقی و یا از دست دادن عشق از دست رفته خود را ایمن کنیم و یا حتی به مراتب بهتر و آگاه تر کنیم.

در آخر

ادامه دادن در زندگی و نماندن در اتفاقات گذشته گاهی درهایی را در زندگی ما باز خواهد کرد که گاهی حتی تصور آن را در خیال ما کاری بسیار دشوار و باورنکردنی به نظر میرسد. هر انسان در جایگاه خود حق انتخاب دارد پس اگر در مواقعی هر کدام از دو طرف رابطه تصمیم به جدایی راه زندگی را تصمیم بهتر برای زندگی خود در نظر گرفت برای ما بهتر است که بتوانیم آن را بپذیریم و ادامه زندگی خود را آگاهانه و صد البته با تجربه های بیشتر به گونه ای دیگر و دلخواه رقم بزنیم.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 0 - میانگین امتیاز: 0]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین