استراتژی های فوق العاده جهت جلوگیری از طلاق

مسائل عاطفی، فقط یک بُعد از ابعاد مختلف زندگی زناشویی را شامل میگردد. اگر دو نفر به درک کاملی از همه ابعاد زندگی برسند، آن وقت است که میتوانند به زندگی موفق خود امیدوار باشند. اما متاسفانه خیلی ها با ورود به زندگی متاهلی و روبرو شدن با ناملایمات زندگی، سریع عطای زندگی را به لقایش بخشیده و بدترین راه یعنی طلاق را انتخاب میکنند. اینجاست که بزرگترها وارد میدان شده و برای جلوگیری از طلاق زوجین، اقداماتی را انجام میدهند.

جملات انگیزشی برای جلوگیری از طلاق

البته پیش از تلاش بزرگترها، سعی و تلاش شما هم میتواند موثرتر واقع شود، اگر از جملات انگیزشی و مثبت استفاده کرده و به شریک زندگی خود بفهمانید که هنوز هم زندگی در کنار او برای شما ارزشمند است. مثلاً به او این جملات را بگویید:

چقدر زیبا به نظر می آیی

حتی اگر افزایش سن هم باعث کاهش زیبایی او شده باشد، نباید از گفتن این جمله جادویی غافل شوید.

از او تشکر کنید

میدانید تشکر کردن، چه تاثیر عمیقی میتواند در ادامه زندگی موفق و جلوگیری از طلاق داشته باشد؟ شاید تشکر کردن به ظاهر ساده باشد، اما تاثیر آن از هزاران کادو هم بیشتر است. پس برای کمترین کار ممکن هم از همسرتان تشکر کنید. همیشه منتظر نباشید تا برایتان شق القمر کند تا بعد از او متشکر باشید.

جلوگیری از طلاق

به او بگویید دوستت دارم

برای جلوگیری از طلاق عاطفی، حتماً به همسرتان بگویید که دوستش دارید. اگر هر روز این جمله را نمیگویید، هر چند روز یکبار، این کار را انجام دهید. باور کنید اثر عجیبی دارد. حتی اگر همسر شما اشتباهاتی هم داشته، باز هم نباید این جمله عاشقانه و اثربخش را از او دریغ کنید.

با هم از پس مشکلات بر می آییم

وقتی مشکلی در زندگی پیش می آید، ولو مشکل مالی، نباید سریعاً همسرتان را ترک کرده و به فکر طلاق بیافتید. در این زمان به او بگویید که با هم از پس حل مشکلات بر می آییم. وقتی همسرتان احساس کند که در حل مشکل سهیم هستید، امیدوار شده و حس ارزشمند بودن هم در او تقویت میشود. اینجاست که مشکل هم به بهترین شکل برطرف خواهد شد.

درکت میکنم

درک دو طرفه هم در جلوگیری از طلاق، بسیار موثر می باشد. همین که در شرایط بحرانی، این جمله را به همسر خود بگویید، کاری کرده اید که او از این بحران به خوبی خارج شود.

استراتژی برای جلوگیری از طلاق

زندگی مشترک، حاصل علاقه دو طرف به یکدیگر است. این زندگی با تلاش دو طرف ادامه پیدا کرده و در مسیر درست خود قرار میگیرد. اگر قرار باشد با هر ناملایمات و مشکلی، زوجین، قید زندگی با هم را بزنند که سنگ روی سنگ بند نمیشود. آنها باید استراتژی های مفید برای جلوگیری از طلاق را بدانند تا با اجرای این استراتژی ها به تداوم زندگی خود کمک کنند. در ادامه اقداماتی را بیان خواهیم کرد که اگر واقعاً به آنها پایبند باشید، یعنی زندگیتان را از طلاق نجات داده اید. آه و ناله و نفرین، راهکار مناسبی نیست. بلکه راهکاری خوب، این موارد هستند:

شخصیتی قوی از خود نشان دهید

اگر میخواهید واقعاً کارتان به طلاق نکشد، به جای نشان دادن ضعف، نقاط قوت خود را نشان دهید. به جای اینکه آه و اشک راه بیاندازید، با رفتار منطقی تان به همسر بفهمانید که اگر اشتباهی کرده، او باید آن را جبران کند. در هر حال از همسرتان روی برنگردانید. بلکه اعتراض خود را به شکلی بهتر نشان داده تا تاثیر این کار را ببینید.

انتقادات همسرتان راجع به خودتان را لیست کنید

یک راهکار موثر دیگر برای جلوگیری از طلاق این است که لیستی از انتقاداتی که همسرتان به شما کرده تهیه کنید. اگر مثلاً همسرتان در موقع عصبانیت به شما گفته که بددهنی میکنید، پس این کار را ترک کرده و یک عادت نیک را جایگزین آن سازید. همینطور رفتارهای بد دیگر که از نظر خودتان واقعاً زننده هستند را هم حذف کنید.

راهکارهای موثر جهت جلوگیری از طلاق

برای فرار از طلاق، مهارت های جدید یاد بگیرید

سعی کنید مهارت های مربوط به یک زندگی موفق را یاد گرفته و آنها را پیاده سازی کنید. مثلاً مشورت کردن با همسر را یاد بگیرید. به همسرتان روحیه بدهید. با او اظهار همدردی کنید.

به همسر خود بی توجه نباشید

به همسر خود بی توجهی نکنید. اگر همسرتان لباسی می پوشد، از او تعریف و تمجید کنید. در انجام کارها تا حد امکان کمکش کنید. حتی به خانواده او هم توجه نشان دهید.

جلوگیری از طلاق والدین

طلاق دارای اثرات مخربی است. به ویژه طلاق والدین که روی روحیه فرزندان اثر منفی میگذارد. اگر شما فرزند خانواده ای هستید که در شرف جدایی هستند، باید راه های جلوگیری از طلاق والدین را بدانید. مثلاً سعی کنید با آنها صحبت کرده و مسئله را به نوعی حل کنید. به آنها با زبان بدن یا زبان دهان بفهمانید که مایل به جدایی آنها نیستید.

حتی اگر لازم باشد، رک به آنها بگویید که از این طلاق، شما هم ضربه می بینید. البته خشونت نیاز نیست. میتوانید این خواسته را با ملایمت هم مطرح نمایید. حتی اگر مطمئن هستید که کدام یک از طرفین، بیشتر مقصر است؛ آنها را سرزنش نکرده و مقصر بودن را به رخ نکشید. ارزش های خانه و خانواده را به آنها یادآور شوید. حتی اگر نیاز باشد، دست به دعا برداشته و برای ختم به خیر شدن مسئله، دستان خود را به سمت خداوند برده و دعا کنید. او شما را بی جواب نمی گذارد.

کمک از روانشناس برای جلوگیری از طلاق

کمک گرفتن از مشاور خانواده یا روانشناس

روانشناسان، موضوعات مختلفی را از دیدگاه روانشناسی مطالعه و بررسی می کنند. مثلاً اگر به سراغ روانشناس خانواده بروید، او همه مسائل و مشکلات مربوط به خانه و خانواده را میداند و اگر نیاز به راهنمایی داشته باشید، با اختصاص دادن جلساتی به شما، مشاوره های لازم را ارائه خواهد داد. شاید خیلی از فنون و راهکارهای مثبت برای ادامه زندگی وجود داشته باشد که شما از آنها بی خبر باشید. اگر واقعاً دوست دارید از آنها باخبر شوید و خواستار جلوگیری از طلاق هستید، پس حتماً به سراغ مشاور خانواده یا روانشناس رفته و از او کمک بگیرید. مطمئناً مشاور، راه حل زندگی شما را بهتر از خودتان میداند؛ چون رشته تخصصی او در دانشگاه، همین بوده است.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 2 - میانگین امتیاز: 4.5]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین