همه چیز در مورد برگشت بعد از طلاق

هر روز که به جلوتر می رویم، واژه طلاق بیش از پیش برای ما پررنگ تر می شود. هر روز که به پیش می رویم، خانواده های بیشتری قربانی طلاق می شوند. طلاق به منزله از هم پاشیدن یک خانواده است. البته مشاوران و روانشناسان عقاید مختلفی در این زمینه دارند. عده ای آن را خوب می دانند و عده ای آن را بد! اما همه نظرات و اعتقادات را که کنار بگذاریم و منطقی به موضوع نگاه کنیم، طلاق به واقع یک شکست است، یک شکست در زمینه انتخاب اشتباه. البته ممکن است که در بسیاری از موارد شما مقصر ماجرا نباشید اما این شکست پای شما نوشته خواهد شد. زیرا در یک آوردگاهی که تصمیم قطعی و نهایی با شما بوده است، عملکرد نادرستی داشته اید.

قسمت غیرمنصفانه طلاق اینجاست که شاید اصلاً شما فرد مناسب و ایده آلی بوده اید، اما طرف مقابل شما پایه مناسبی برای زندگی نبوده است؛ متاسفانه هر دو نفرتان را قربانی خواهد کرد و شکستی را به کارنامه زندگی شما خواهد افزود. موردی که بعد از طلاق برای تعداد زیادی از زوجین رخ می دهد و معمولاً توانایی تصمیم گیری صحیح را در این واقعه ندارند، موضوع برگشت بعد از طلاق است. زیاد پیش آمده است که زوجین پس از جدایی، درست زمانی که تنها می شوند و در خلوت خود شروع به بررسی و تحلیل گذشته می کنند؛ متوجه اشتباهات خود می شوند. اینکه در موقعی نادرست عمل کرده اند یا اینکه با اندکی تغییر در رویه های رفتاری می توانستند از جدایی جلوگیری کننداین نشخوارهای فکری و رو به رو شدن با خود واقعی، افراد را به مرحله برگشت بعد از طلاق می رساند.

برگشت بعد از طلاق

برگشت بعد از طلاق توافقی

طبق آمارها و تحلیل های به دست آمده، این نتیجه به دست آمده است که احتمال بازگشت پس از طلاق توافقی، نسبت به دیگر طلاق ها بسیار زیادتر است. علت این موضوع هم این است که در طلاق های توافقی میزان درگیری ها کمتر بوده و طرفین بدون خاطرات فاجعه برانگیز از یکدیگر جدا می شوند. دلیل دیگر هم این است که با توجه به اینکه جدایی با توافق طرفین انجام شده است و در وقوع این جدایی هر دو فرد به یک اندازه تصمیم گیرنده بودن، به همین خاطر بازگشت برایشان چندان سخت نیست.

اگر به صورت ریشه ای به طلاق های توافقی نگاه کنیم، با آنالیز دقیق معضلات، خواهیم دانست که اغلب این جدایی ها بر اثر لجاجت و غرور بوده است. اینکه هیچکدام از طرفین، راضی نشده اند که از مواضع خود کوتاه بیایند. این موضوع بیانگر این است که طلاق های توافقی، اغلب مشکلات حاد و لاینحل ندارند؛ پس طبیعتاً طرفین برای بازگشت با عوامل بازدارنده شدیدی مواجه نخواهند بود.

دلتنگی بعد از طلاق

آپشنی در وجود همه انسانها وجود دارد به نام «وابستگی». همه انسان ها به جهت همنشینی و مجاورت با انسان ها یا حتی وسایل، به نوعی عادت به بودن می کنند. این عادت موجب می شود که انسان ها این اشخاص را در جایگاه های مختلف زندگی جای دهند و بالطبع شخصی که دارای جایگاه خاصی در زندگی هر کس باشد، جدایی از او سخت خواهد بود. از اصلی ترین علل دلتنگی بعد از طلاق میتوان به وابستگی زوجین به یکدیگر اشاره کرد. شاید در بعضی ازدواج ها طول رابطه کوتاه باشد و این مورد کمتر خود را نشان دهد. اما در ازدواج های که مدتی نسبتاً زیادی از آن گذشته است، این مورد پررنگ تر خواهد بود.

زمانی که تصمیم به طلاق می گیرید، باید آمادگی شرایط سخت را داشته باشید. زیرا روحیه تان به شدت پایین خواهد آمد، اطرافیان شما را ملامت خواهند کرد، احساسات ناخوشایند به سمت شما هجوم خواهند آورد، درگیر تنهایی خواهید شدهمه این عوامل سبب خواهند شد تا تصمیمی مبنی بر برگشت بعد از طلاق بگیرید، که بایستی به شدت مواظب باشید که تصمیم برگشت بر پایه احساسات نباشد که قطعاً موجب شکست دوباره خواهد شد. برای رهایی از این دلتنگی، می بایست حتی اگر به جبر هم شده، خود را در شرایط و مکان های دل انگیز قرار دهید. اینگونه بسترها مانع از این خواهند شد که افکار منفی به سمتتان هجوم بیاورند. به شدت از انزواطلبی و تنهایی دوری کنید، به جرات می توان گفت که انزواطلبی و تنهایی، مهمترین عوامل در ایجاد دلتنگی هستند.

مدیریت زندگی بعد از طلاق

بعد از جدایی، خیلی از چیزها دچار تغییر می شوند، به همین خاطر اگر تصمیم قطعی در مورد طلاق دارید، خودتان را برای تغییر آماده کنید تا بتوانید به خوبی با محیط آدابته شوید. یکی از مواردی که افراد را از طلاق می ترساند، همین مشکلاتی است که بعد از طلاق گریبانگیر افراد می شود، زیرا مدیریت زندگی بعد از طلاق اندکی سخت است. زمانی که از همسر خود جدا می شوید، چه بخواهید چه نخواهید دچار شکست عاطفی می شوید و در بیشتر موارد تاب و تحمل نیش و کنایه های خانواده و اطرافیان را نخواهید داشت، به همین سبب دچار افسردگی خواهید شد.

بعد از طلاق، اولین مولفه ای که بایستی در خود تقویت کنید، این است که عزت نفس خود را تقویت کنید. به عنوان مثال زمانی که وارد جمعی شدید، از نگاه های سنگین و پچ پچ های گوشه و کنار نهراسید، با صلابت و مقتدرانه معاشرت خود را آغاز کرده و به هیچ عنوان احساس ضعف نکنید. زمانی که از مهلکه طلاق و دادگاه خارج شدید، راحت تر می توانید به زندگی که تمام شده فکر کنید. با خودتان روراست شوید و با اشتباهاتتان رو به رو شوید. برای این کار، ابتدا کاغذ و قلمی بردارید و تمامی رفتارهایی که به نظرتان اشتباه بوده را یادداشت کنید. آنگاه با بررسی موارد لیست شده متوجه خواهید شد که آیا جدایی تان منطقی بوده و یا اینکه به موجب احساسات برآشفته، تصمیمی عجولانه گرفته اید.

اگر حس کردید که نابجا جدا شده اید، بدانید که هیچگاه دیر نیست، بازگردید و زندگیتان را مجدد از نو بسازید. برگشت بعد از طلاق اگر منطقی صورت بگیرد، میتواند گره گشا باشد.

برگشت بعد از طلاق زوجین

مدت پایداری زنان بعد از طلاق

آمار عجیب در این مورد این است که چیزی بالغ بر 90 درصد زن ها در فاصله یک سال پس از جدایی، تمایل به بازگشت دارند. علت این امر هم ضعف زن نسبت به مرتفع کردن نیازهای مادی خود می باشد. زن ها همواره از این واهمه دارند که نتوانند مخارج خود را تامین کنند و حضور سایه این ترس، باعث می شود که زود قافیه را ببازند. از جهتی دیگر دید نامناسب جامعه به زنان طلاق گرفته و اینکه اطرافیان به چشم دیگری به آنها می نگرند، مزید بر علت می شود تا زن ها تمایل به زندگی قبلی خود پیدا کنند. ناگفته نماند که برگشت از طلاق عاطفی، از منزله خاصی برخوردار است.

از طرفی عدم تمایل مردان به زنان طلاق گرفته باعث می شود که زن ها خود را در خطر انتخاب نشدن حس کنند و تمایل به برگشت بعد از طلاق داشته باشند. سیاه چاله ای که در این نقطه وجود دارد این است که زن با توجه به این احساسات خطرناک تصمیم به بازگشت مجبورانه بگیرد و پس از شروع مجدد زندگی متوجه خبط شده اما دیگر راهی برای برگشت نداشته باشد…

زندگی بعد از طلاق برای مرد

به باور اکثر خانم ها، از آنجایی که در جامعه ما، مردان بعد از طلاق کمتر سرزنش شده و جایگاه بهتری نسبت به زنان طلاق گرفته دارند؛ پس از طلاق آسیب چندانی نخواهند دید. اما از آن جایی که مردها تشنه محبت و عشق هستند، پس از جدایی دچار سردی روزمرگی شده و در عواطف خود دچار اختلالاتی می شوند. معمولاً به علت اینکه در امر طلاق غرور مردان خدشه دار شده و به باور خود، نتوانسته اند همسر خود را زیر لوای خود حفظ کنند، دچار افسردگی می شوند. شاید فکر کنید زن ها بعد از جدایی بیشتر دچار عارضه افسردگی می شوند، اما واقعیت این است که دقیقاً ماجرا برعکس بوده و به علت ترشح هورمون استروژن در زنان، آنها در این باره مقاوم تر نشان می دهند.

در مورد برگشت بعد از طلاق، نظریات متفاوتی بین متخصصین این حوزه وجود دارد بر سر اینکه بیشتر زنان تمایل به برگشت دارند یا مردان؟ نقل قول ها زیاد است، اما آمارها نشان میدهد که زنان بیشتر متمایل هستند. مجموعاً در مورد موضوع برگشت بعد از طلاق، بایستی بگوییم که این تصمیم بسیار حساس تر از طلاق بوده و اگر تصمیم به برگشت گرفته شود و این تصمیم اشتباه باشد، دیگر راه برگشتی وجود نخواهد داشت و طرفین مجبور خواهند بود که الزاماً با یکدیگر سازش کرده و بسیاری از خواسته های خود را سر ببرند.

بهتر است در مورد موضوع برگشت بعد از طلاق، اصلاً عجله نکنید. مدتی به خود استراحت دهید و بگذارید تا افکارتان کاملاً از فشارها تهی شده و نفرت ها و وابستگی ها از بین بروند. آنگاه خواهید توانست بدون هیچگونه تعصب و جانبداری، رفتارهای خود را آنالیز کرده و تصمیم صحیحی در مورد آینده خود بگیرید. اگر تحریک به آشتی بعد از طلاق شدید، بدانید که یکبار عجولانه تصمیم گرفته اید، پس این بار دیگر تصمیم عجولانه ای نگیرید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 2 - میانگین امتیاز: 4]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین