چگونه اضطراب عروسی هنگام ازدواج را کنترل کنیم؟

زندگی ما انسان ها همواره بالا و پایین های بسیاری دارد که باید به خوبی بتوانیم از عهده هر کدام برآییم. برای بسیاری از انسان ها این مشکلات هستند که زندگی آنها را هدایت می کند، اما برای انسان های موفق قضیه فرق می کند، یعنی آنها کنترل زندگی خود را دارند و خودشان مشکلاتشان را حل می کنند. اساساً ما در به وجود آمدن مشکلات نقش بسیار کم رنگی داریم، اما می توانیم کاری انجام دهیم تا از آنها شکست نخوریم یا می توانیم اضطرابشان را کنترل کنیم. یکی از این مشکلات اضطراب عروسی هنگام ازدواج است. حقیقتاً ازدواج در شرایط کنونی با توجه به عوامل مختلف اجتماعی و اقتصادی جامعه موضوعی اضطراب آور می باشد. البته میل به ازدواج طبیعت هر آدمی است که در وجود هر کس به علل اجتماعی بودن و نوع خلقت آفرینش انسان نهادینه شده است.

آیا اضطراب عروسی هنگام ازدواج وجود دارد؟

زمان عروسی کردن برای هر پسر و دختری لحظه ای خاطره انگیز و ماندگار است. هر کس برنامه های خاص و ویژه خود را برای آن دارد، فکر کردن به آن لحظه های شاد نیز می تواند لبخند را بر لبان هر آدمی بیاورد. البته ممکن است یک عامل همه این زیبایی ها را برهم بریزد، عاملی که میتواند لبخندها را به غم تبدیل کند، آن عامل اضطراب عروسی هنگام ازدواج است. مشکلات استرس زا باید حل شوند تا بتوانید به راحتی زیبایی و لذت ازدواج را درک کنید، این مشکلات باید منشاشناسی شوند تا از ریشه حل شوند و اگر نه دوباره ممکن است در طول زندگی به سراغتان بیایند. لحظات استرسی و بحرانی این موضوع عموماً زمانی به سراغ شما می آیند که به عروسی نزدیک می شوید، بعضی علائم این اضطراب طبیعی و برخی دیگر باید درمان شوند.

اضطراب عروسی هنگام ازدواج

راه های شناسایی اضطراب عروسی هنگام ازدواج چیست؟

علائم اضطراب هرچه به زمان عروسی نزدیکتر می شوید بیشتر نمایان خواهد شد و در لحظه عروسی به اوج خود میرسد، حتی در موارد نادری منجر به فرار و طلاق شده است. در زمان نامزدی که در کشور ما سنت قبل از ازدواج است، زوجین باید توجهات بسیاری به یکدیگر انجام دهند و شناخت بسیاری را از یکدیگر بدست آورند. شناخت کافی از اخلاقیات یکدیگر باعث می شود در لحظات سخت و شادی تماماً یعنی همفکری و هم جسمی در کنار یکدیگر باشید. برای شناسایی اضطراب عروسی هنگام ازدواج برخی علائم زیر مشهود است:

  • رنگ پریدگی شدید
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • بی قراری
  • عرق کردن شدید
  • بی توجهی به اطرافیان و مخصوصاً به زوج یا زوجه
  • بی میلی و بی حوصله بودن در برنامه ریزی مراسمات عروسی
  • سردرد و توهم
  • مشکلات فکری و صحبت های بی اساس و بدون منطق

این علائم برخی معضلات و مشکلات ناشی از اضطراب عروسی هنگام ازدواج است، لذا باید درمان شوند تا مشکلات بعدی پیش نیایند.

ریشه های اضطراب عروسی هنگام ازدواج چیست؟

برای بوجود آمدن حالت های شاد و دوست داشتنی زوجین باید شناخت کافی از یکدیگر را داشته باشند، این شناخت به منزله پیشگیری قبل از درمان است، یعنی می توانید با دانستن اخلاقیات یکدیگر نقاط ضعف و قوت اخلاقی هم را بشناسید و از به وجود آمدن لحظات اضطراب عروسی هنگام ازدواج جلوگیری کنید، بلکه بالاتر از این موارد، یعنی می توانید آنها را به لحظات خوش و خاطره انگیز عشق تبدیل کنید. برخی از ریشه های این اضطراب و استرس ها عبارتند از:

1. تغییر محیط زندگی

ازدواج کردن محیط زندگی جدید را برای هر انسانی در پی خواهد داشت، اغلب این تغییر برای بسیاری سخت است. سخت بودن این تغییرات به خاطر این است که در محیطی که سال ها بزرگ شده و رشد و نمو داشته اید، دل بکنید و وارد محیط جدید بشوید، این مورد با عشق و محبت در طول زمان قابل حل است.

2. قبول مسئولیت

از مهمترین عوامل برای اضطراب عروسی هنگام ازدواج می توانیم به این مورد اشاره کنیم. زوجین تا قبل از ازدواج نقش مصرف کننده را داشتند و بیشترین دغدغه شان موضوعات شخصی بوده است که اکنون شرایط تغییر می کند و باید به کسی بیشتر از خودشان فکر کنند، این موضوع برای بسیاری نگران کننده و حالت های استرسی ایجاد می کند. برای درمان این مورد از خانواده های خود مشورت بخواهید و به زندگی آنان به عنوان در دسترس ترین خانواده ها بنگرید و نگرانی هایتان را با آنان در میان بگذارید، درس های زندگی آنان بسیار راهگشا خواهد بود.

3. سایه تاریک درون

عوامل استرس زایی که در درون هر کس وجود دارد و دلایل آن بیشتر شخصی هستند، موجب بوجود آمدن حالت پارانویای خطرناکی می شوند که افکار منفی را تقویت می کند و می توانند شما را از پا بیاندازند. اگر سابقه خانوادگی و وراثتی در این زمینه دارید، برای تجربه نکردن چنین موردی در عروسی حتماً از دوران نامزدی تحت مراقبت روانشناس مجرب قرار بگیرید. البته می توانید خودتان هم از تجربیات مفید دیگران، کتب و فایل های مفید استفاده کنید، تا خودتان به دست خودتان ارتقا داده شوید. با این روش شما از دردهایتان قدرتمند شده اید و دیگر آن مشکلات شما را شکست نخواهند داد.

کنترل اضطراب عروسی هنگام ازدواج

راهکارهایی برای رهایی از اضطراب عروسی هنگام ازدواج

گفتگو با دوستان

دوستان معمولاً از افراد دیگر در زندگی به انسان نزدیکتر هستند، وجود آنان در لحظات سخت به شدت آرامش بخش خواهد بود، یعنی می توانید روی کمک کسانی که دوستشان دارید و دوستتان دارند حساب کنید. آنان این موقعیت و حالات روحی شما را بهتر از دیگران درک می کنند و می توانند به شما آرامش دهند.

مقداری تفکر در تنهایی

معمولاً هیجان و استرس باعث می شود آدرنالین خون شما بالا برود، شاید این موضوع باعث شوک شما شود و دچار استرس از نحوه اجرای برنامه های عروسی شوید، در این موقع از همه عوامل استرس زا به گوشه ای بروید و مدت زمانی را با خود خلوت کنید و با حالت منطقی به نتیجه این مراسمات فکر کنید، وقتی دریابید هدف رسیدن زوجین به یکدیگر و حصول شادی شماست، به موضوعات استرس زا کمتر اهمیت می دهید و آنان را به سایرین بسپارید تا از فشار روانی خویش بکاهید، وقتی استرس کمتری داشته باشید قطعاً آرامش بیشتری خواهید داشت و اضطراب عروسی هنگام ازدواج برایتان امری خنده دار جلوه خواهد کرد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 0 - میانگین امتیاز: 0]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین