ازدواج با فرد افسرده چگونه است؟

افسردگی یک بیماری است که قابل درمان می باشد. این بیماری سن خاصی ندارد و میلیون ها نفر در دنیا به این بیماری مبتلا هستند. افراد زیادی وجود دارند که در زندگی خود احساسات منفی مثل ناامیدی، غم، احساس گناه، ناتوانی، ترس، نگرانی، عصبانیت را تجربه کرده اند. اگر این علائم به مرور بیشتر شود فرد افسرده میشود و بدون شک برای درمان نیاز به کمک و همراهی خانواده و اطرافیان خود دارد. بررسی ها نشان میدهد که ازدواج در روحیه افراد افسرده تاثیر مثبتی دارد و باعث کاهش آن می شود.

ممکن است برخی افراد تصور کنند ازدواج و افسردگی با یکدیگر میانه ای ندارند و فردی که افسرده میشود؛ نمیتواند ازدواج کند. محققان بر این باورند فرد افسرده ای که ازدواج نه چندان موفقی داشته است؛ نسبت به فرد شادی که ازدواج موفقی داشته از تقویت روحیه بالاتری برخوردار می باشد. البته این بدان معنی نیست که ازدواج افراد افسرده با شادی و موفقیت بیشتری در زندگی همراه می باشد. مزایای روانی ازدواج بستگی به کیفیت آن دارد. یک ازدواج موفق می تواند شادی و امید را برای زوجین به وجود آورد و برعکس.

ازدواج با فرد افسرده

ازدواج با افراد پانیک

شدیدترین نوع اختلال اضطرابی؛ اختلال وحشت زدگی یا همان حمله پانیک می باشد. این اختلال در فرد باعث وحشت و ترس از یک عامل محیطی مانند ترس از سقوط هواپیما، بلایای طبیعیمی باشد. معمولاً حمله پانیک به طور خیلی ناگهانی رخ میدهد. هر چند استرس زیاد باعث وحشت زدگی بیشتر در فرد می شود. اما این حمله ها قابل پیش بینی نیستند و اضطراب و استرس از این حمله ممکن است تا مدت ها در فرد افسرده وجود داشته باشد.

این حملات میتواند دارای علائمی از جمله؛ احساس خفگی، تنگی نفس، لرزش، گیجی، غش کردن، حالت تهوع، افکار ترسناکی همچون ترس از مردن، دیوانه شدن، ترس از دست دادن کنترل بدن، بی حسی در اندامدر فرد باشد. سی درصد از افراد به طور معمول یک بار در زندگی خود این حمله را تجربه کرده اند. گاهی این ترس باعث این میشود که فرد از بودن در جای شلوغ احساس ترس کند و یا بدون دلیل شغل خود را عوض کند. این اختلال بیشتر در افراد بزرگسال رخ میدهد. بیماران مبتلا به این نوع اختلال با مصرف داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب به خوبی درمان می شوند. این اختلال یک بیماری بسیار جدی می باشد که بدون هیچ دلیل یا علائم هشداری ناگهان رخ میدهد.

در زندگی تنش هایی وجود دارد که معمولاً قابل کنترل است و جای نگرانی نیست. اما افرادی که به جز تنش ها دارای اضطراب و ترس هستند، دچار نگرانی ها و استرس ناشی از به وجود آمدن یک رابطه نیز می شوند. کسی که رابطه خود را با یک فرد پانیک شروع کرده و به عنوان همسر در کنار این فرد زندگی میکند؛ قبل از هر چیز باید مراقب خودش باشد. یعنی هر چه بیشتر به امورات اجتماعی خود بپردازد بیشتر می تواند به همسر خود کمک کند. ازدواج با فردی که دارای اختلال پانیک می باشد به مرور سخت تر از ازدواج با یک فرد افسرده می باشد.

برخی از افراد با ازدواج فردی که به بیماری مبتلا است؛ فکر می کنند در کوتاه ترین زمان می توانند فرد بیمار را بهبود بخشند. درصورتی که در دوران پس از ازدواج انتخاب یا انجام همه چیز به تنهایی بر عهده فرد نیست. بلکه باید به همسر بیمار خود یاد بدهد تا بتواند نگرانی ها و ترس های خود را مدیریت کند. لازم است هرگز وظیفه ای را که مربوط به همسرتان است به عهده نگیرید. زیرا اگر خودش تلاش نکند تا وضعیت را تغییر دهد؛ هر بار پس از ایجاد دردسرهایی که با ترس و نگرانی به وجود آورده است؛ انتظار دارد شما وضعیت را روبراه کنید و دیگر هیچ تلاشی برای بهبود شرایط خود نمیکند.

زوج درمانی

زوج درمانی یک پیشنهاد بسیار جدی برای افرادی می باشد که به اختلال پانیک مبتلا هستند. فردی که دچار اختلال اضطراب و هراس می باشد معمولاً از دریافت کمک دیگران دوری میکند. گاهی این افراد به هیچ عنوان بیماری خود را قبول ندارند و این برای شریک زندگی و همراه فرد بسیار آزاردهنده و ناامید کننده می باشد. به نظر نمیرسد در این شرایط رابطه سالم و درستی وجود داشته باشد. اگر به هر دلیلی همسر شما مشکل خود را نمی پذیرد و برای درمان خود کاری انجام نمیدهد؛ بهتر است به او پیشنهاد زوج درمانی یا مشاوره خانواده بدهید.

مشاور قادر است با بررسی شرایط بیمار از فرد بخواهد که برای بهبود در رابطه نکته ها و پیشنهادات مشاور را بپذیرد و برای درمان خود قدمی بردارد. اگر همسر شما زوج درمانی یا مشاور خانواده را نیز قبول نکرد؛ کار شما کمی سخت خواهد شد. شما می توانید با مشورت با زوج درمانگر و راهکارهایی که توصیه میکند برای بهبود همسرتان تلاش کنید. یکی از نکات مهمی در رابطه با چنین مشکلی این است که یاد بگیرید همسر خود را ببخشید. ممکن است درک این موضوع که همسر شما بیمار است و بد رفتاری هایی که در زمان عصبانیت و خشم از خود بروز میدهد سخت باشد اما باید بدانید که همه این رفتارها خارج از کنترل او می باشد.

زندگی با مرد افسرده چگونه است؟

اگر به اطراف خود دقت کنید آقایان زیادی را می بینید که روزانه به کارهای خود مشغول هستند و خیلی عادی به نظر میرسند. اما آنچه در مورد آقایان حائز اهمیت است پنهان کردن احساسات آنها می باشد. گاهی میزان افسردگی در یک مرد افسرده به مراتب بیشتر از زنان است اما به راحتی قابل تشخیص نمی باشد. معمولاً اگر یک خانم فرد افسرده مد نظر ما باشد؛ خیلی زودتر و راحت تر میتوان به افسردگی وی پی برد. زندگی با مرد افسرده به مراتب سخت تر می باشد. زیرا مردان احساسات خود را کنترل یا پنهان می کنند و همین تشخیص را مشکل می سازد. برخی علائمی همچون عصبانیت، نگرانی، ناامیدی، زود رنج بودن، احساس خستگی زیاد، پرخوری یا نخوردن غذا، خوابیدن خیلی زیاد یا نخوابیدن که ممکن است در یک مرد افسرده وجود داشته باشد.

گاهی این سوال در ذهن شما به وجود می آید که چگونه به یک فرد افسرده کمک کنیم؟ در نوع رفتار با یک مرد افسرده همیشه این را به خاطر داشته باشید که روان درمانی و ترکیبی از داروها برای بیشتر افرادی که به افسردگی مبتلا می باشند؛ موثر است. معمولاً تغییر در سبک زندگی نیز تا حدودی برای بیمار موثر واقع می شود. در موارد خفیف افسردگی لازم است نکاتی در نظر گرفته شود و تغییراتی در زندگی خود اعمال کنید.

خواب منظم، رژیم غذایی مناسب و ورزش روزانه می تواند در کاهش میزان افسردگی کمک کند. نحوه برخورد با فرد بیمار دارای روش خاص خود می باشد و شما باید این روش را یاد بگیرید. مثلاً ساعت خاصی را برای پیاده روی خانوادگی قرار دهید و از تمام افراد خانواده بخواهید شما را همراهی کنند و یا همه افراد خانواده باید در یک ساعت خاصی بخوابند. شاید از نظر شما کمی عجیب باشد اما همین روش های به ظاهر ساده از ایجاد نظم در خانواده میگوید که برای روحیه فرد بیمار بسیار مفید می باشد.

خانم ها در نظر داشته باشید در مورد افسردگی با همسر خود صحبت نکنید. به هیچ عنوان به بیمار سرکوب نزنید و او را از درمانش ناامید نکنید. برخی از روش هایی که برای فرد افسرده مفید است را به صورت غیر مستقیم به همسر خود آموزش دهید. برخی از غذاها برای رفع افسردگی مفید می باشد سعی کنید عادت غذایی را تغییر داده و از آن غذاها بیشتر استفاده کنید. تنوع در ایجاد غذا و وعده های غذایی می تواند لحظات شیرینی را برای شما به وجود آورد. بررسی ها نشان می دهد که استفاده از غذاهای مناسب برای مرد افسرده بسیار موثر بوده به طوریکه بیماری فرد بسیار کاهش یافته است. گفتار درمانی یا روان درمانی بهترین گزینه برای بهبود حال بیمار می باشد. روان درمانی انواع مختلفی دارد که اگر فرد به طور دقیق و اصولی این درمان را دنبال کند به طور کامل درمان خواهد شد.

فرد افسرده

آیا عاشق فرد افسرده ای شده اید؟

بیشتر مردم تصور میکنند ازدواج با فرد افسرده کار بیهوده ای می باشد. این در حالی است که با توجه به نوع رفتار هر فرد بیماری، توجه خاص به آن رفتار را در پی دارد. اگر شما درگیر یک رابطه عاطفی بافردی که به افسردگی مبتلا است شده اید؛ باید اطلاعات زیادی در این مورد کسب کنید. چون این بیماری بسیار پیچیده می باشد. اگر شریک زندگی شما سرد رفتار می کند؛ سعی کنید کودکانه رفتار نکنید و بدانید که رفتار یک فرد افسرده غیر عمدی است پس شما باید او را حمایت و پشتیبانی کنید.

ممکن است این فرد احساس در هم شکستن و ضعف کند؛ لازم است شما او را در هر شرایطی درک کرده و برای انجام کارها فضای مورد نیاز را به او بدهید. سعی کنید هنگامیکه فرد غمگین و ناراحت است به او پیشنهاد رفتن به مکانی سرسبز یا رستوران را بدهید. هر چیزی که فکر میکنید حال فرد را بهتر میکند؛ برایش مهیا کنید. در هر شرایطی تعادل خود را حفظ کنید و از کمک به همسرتان دلسرد نشوید. چون او به کمک شما نیاز دارد و اگر حس کند شما حوصله با او بودن را ندارید؛ مسلماً در بهبود درمان او با مشکل برخورد خواهید کرد.

در زندگی ممکن است فرد افسرده ای که شما عاشق او هستید با شما رفتار مناسبی نداشته باشد؛ شما باید درک کنید که این رفتار برخواسته از عمق وجود فرد افسرده نمی باشد؛ بلکه بخاطر بیماری که با آن دست به گریبان است؛ رخ می دهد. البته این رفتار به این معنی نیست شخصی که عاشقش شده اید، تبدیل به فرد دیگری شده و بهبود او غیر ممکن است. شما باید بر روی نکته های مثبت تمرکز کرده و آنها را در زندگی خود پیاده کنید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 2 - میانگین امتیاز: 4]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین