آسیب های بی توجهی به همسر چیست؟

روابط زوجین نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. بی توجهی به همسر یکی از آفت های زندگی زناشویی است و در دراز مدت آثار ناخوشایندی به جا می گذارد. بی توجهی دلایل مختلفی می تواند داشته باشد و هر کدام از زن و مرد با توجه به ویژگی های جنسیتی و خلق و خوی ذاتی می توانند نسبت به این مسئله موضع گیری متفاوتی داشته باشند. از طرفی آسیب هایی که به وجود می آورد می تواند برای هر دو طرف رابطه مخرب و مشکل زا باشد.

دلایل بی توجهی به همسر

همانطور که گفته شد روابط زناشویی نیاز به مراقبت دارد و روزمرگی نباید افراد را از حفظ بنیان خانواده غافل کند. در بیشتر مواقع بی توجهی به همسر از دلخوری های پیش پا افتاده و به دنبال آن قهرهای طولانی مدت و به مرور زمان شکل گیری کینه های انباشته شده به وجود می آید. دلخوری های کوچکی که شاید می توانست با یک گفتگو دو طرفه پایان پیدا کند در دراز مدت جای خود را به مشکلات عاطفی عمیق و سپس بی توجهی همسر می دهد.

عدم کنترل زبانی در برخی افراد می تواند شعله بحث های کلامی را بالا بکشد و بعد از مدتی با دلخوری از هم فاصله گرفته و نتیجه آن جز بی توجهی کامل چیزی نخواهد بود. برخی افراد شخصیتی منفعل دارند، ابراز توجه به طرف مقابل برایشان دشوار است. در برخی دیگر نادیده گرفتن نظراتشان از سمت طرف مقابل باعث سرخوردگی، ایجاد فاصله و بعد از مدتی بی توجهی می شود.

از طرف در برخی از همسران نیز توجه به همسر، به درستی معنا نشده و صرف ایجاد رفاه در خانواده و خدمات مادی، این چنین تصور می شود که وظیفه خود را در جهت رسیدگی به خانواده انجام داده اند، در حالی که مهمترین روش نگهداری از کانون خانواده محبت، احترام و توجه است.

آسیب های بی توجهی به همسر

بررسی آسیب های بی توجهی به همسر

بی توجهی می تواند به دلایل مختلفی به وجود آید اما بی توجهی به ریشه یابی مشکلات و برطرف کردن آن می تواند خسارت های بیشتری را به بار آورد که این خسارت ها برای هر کدام از زن و مرد و سپس بنیاد خانواد به طور کلی متفاوت خواهد بود.

آسیب های بی توجهی به همسر درباره زنان

بی توجهی به زنان می تواند رفتارهای نادرست را در آنها به وجود بیاورد. زنان اگر متوجه بی توجهی از سمت همسر خود شوند، بهانه گیری آنها آغاز می شود و بنای ناسازگاری را می گذارند. ایجاد فاصله فیزیکی از سمت همسر یکی دیگر از آسیب های آن است که این می تواند به بی میلی جنسی و قطع رابطه زناشویی ختم شود.

بد خلقی در خانه و بی احترامی به همسر در میان جمع از دیگر پیامدهای بی توجهی به زنان است. تغییر رفتار آنها می تواند کلیدی برای یافتن گره روابط باشد و از این طریق بتوان متوجه شد که مردان وظایف عشق ورزی خود را به خوبی انجام نمی دهند.

آسیب های بی توجهی به همسر درباره مردان

بی توجهی زنان به مردان عواقب سخت تری را به دنبال دارد. مردان بر خلاف ظاهر سختی که دارد، تمام انرژی و نیروی محرک خود برای ادامه زندگی و پیمودن مسیرهای سخت را از خانواده و همسر خود دریافت می کنند. با بی توجهی همسر، مردان دچار سرخوردگی و شکست می شوند و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. با از بین رفتن اعتماد به نفس مردان شکست های شغلی و افول روابط اجتماعی بروز خواهد کرد.

بی توجهی و بی مهری زنان می تواند مردان را عصبی و تحریک پذیر کند و با کوچکترین بهانه، جنجال های بزرگتری به پا شود. همانطور که گفته شد رویگردان شدن زنان از مردان باعث ناامیدی در آنها شده و انگیزه خود را برای تلاش بیشتر و بهبود شرایط زندگی کم می کند. در نهایت مردان دست به مقابله به مثل می زند، و آنها هم توجه خود را از زنان گرفته و جدایی عاطفی به وجود می آید.

آسیب های بی توجهی به همسر درباره بنیان خانواده

بی توجهی به همسر رابطه را به سردی کشانده و از هر نظر دوری اتفاق می افتد. رابطه عاطفی در پایین ترین سطح خود قرار می گیرد و زندگی زناشویی کیفیت خود را از دست می دهد. الگوبرداری فرزندان از رفتارهای غلط والدین و تکرار آن در روابط خود در آینده می تواند از دیگر آسیب های بی توجهی به همسر باشد.

خیانت یکی دیگر از پیامدهای بی توجهی است. زنان برای پیدا کردن منبع محبت و توجه به این مسیر اشتباه قدم می گذارند و مردان برای جبران شکست های خود در کانون اصلی خانواده در جای دیگری دل مشغول پیدا می کنند. نهایت این جنگ ویران شدن بنیان خانواده و شکست هر دو طرف است.

بی توجهی به همسر

راهکار مقابله با آسیب های بی توجهی به همسر

قبل از پیچیده شدن مشکلات و بروز آسیب های بیشتر باید به چاره اندیشی پرداخت. اولین راهکار بی توجهی به همسر گفتگو است. زوجین باید بتوانند مسیر گفتگو با یکدیگر را باز کنند و به زبانی مشترک برسند. صحبت کردن می تواند از به وجود آمدن بسیاری از سوءتفاهم ها و بعد از آن قهرهای طولانی و بی توجهی دائم جلوگیری کند.

کنار گذاشتن رفتارهای یک سویه و محبت کردن های افراطی و بر هم زدن تعادل رابطه می تواند تکالیف هر یک از زوجین را در مقابل هم مشخص کند.

یاد گرفتن مهارت اعتماد به نفس و احترام به خود می تواند جاذبه لازم را برای برقراری ارتباط دائم به وجود آورد و طرف مقابل را برای یافتن راه حل مشکلات و چالش های عاطفی علاقه مند کند. همچنین اهمیت دادن به روحیات شخصی و سلیقه افراد در ابراز کلامی محبت و توجه می تواند اختلافات را به حداقل برساند. با این شرط ضمنی که گلایه های تکراری و سرزنش کردن های دائمی هم از سوی طرف مقابل متوقف شود. زندگی مشترک و روابط زوجین رابطه ای دو سویه است و هر دو طرف برای حفظ آن باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند. در انتها کمک گرفتن از مشاورین و درمانگر متخصص در زمینه خانواده بسیار راهگشا خواهد بود.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 0 - میانگین امتیاز: 0]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین