تفاوت عاشقی بین مردان و زنان از منظر ابراز آن

تفاوت عاشقی بین مردان و زنان، از جنبه ها و ابعاد مختلف می تواند مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. تفاوت عاشقی بین مردان و زنان، در ایجاد یک رابطه صمیمی و عاشقانه میان آنها بسیار تاثیرگذار و مؤثر می باشد. همانطور که زن و مرد از نظر ویژگی های فیزیولوژیکی، جسمی و روحی از تفاوت های مشهودی برخوردار می باشند، در مقوله عشق و عاشقی نیز فرق های زیادی با یکدیگر دارند.

عدم آگاهی از این موضوع در آینده می تواند درگیری و اختلاف نظرهای را میان زوجین ایجاد سازد. تعداد زیادی از زوج ها مدعی هستند که علاقه خاصی به همسر خود نداشته و آنطور که باید و شاید به شریک زندگی خود عشق نمی ورزند. این امر از تفاوت عاشقی بین مردان و زنان نشأت می گیرد، چرا که بسیاری زوج ها انتظار دارند که همسرشان به مانند آنان عشق و احساس خود را به آنها عرضه کند. عدم آگاهی از متفاوت بودن شیوه عشق و عاشقی طرف مقابل، در ایجاد بسیاری از اختلاف ها و مشکلات ریشه دارد.

تفاوت عاشقی مرد و زن

تفاوت عاشقی بین مردان و زنان، از تفاوت در نوع نگاه آنها نسبت به زندگی ناشی می شود. به طور کلی، عشق یکی از مهمترین و در عین حال پیچیده ترین موضوعات در ابعاد زندگی انسان ها به شمار می رود. بر همین اساس، سیر تحول و شکل گیری این مسئله نیز در زنان و مردان با تفاوت هایی همراه می باشد. آغاز و شروع زندگی زناشویی در مردان با بروز عشق و احساسات شدید همراه است، در حالی که زنان در طول زندگی محافظت بیشتری از عشق به عمل می آورند.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: علل و انگیزه های ارتباط با جنس مخالف

در باب تفاوت عاشقی بین مردان و زنان و بر اساس تحقیقات انجام شده، ابراز عشق و احساسات زودتر در مردان پدیدار می شود. محققان ابراز می دارند که در آغاز ازدواج، سیر عشق ورزی به میزان قابل توجهی بالا می باشد، در ادامه سیر نزولی پیدا نموده و در نهایت و در طی سال های بعد مجدد سیر صعودی می یابد. بر همین اساس، در دوران نامزدی زنان از شوریدگی و بی قراری بیشتری در مقایسه با مردان بهره می برند. اما این روند پس از دوران عقد به تدریج کاهش پیدا می کند. در مقابل شوریدگی مردان به ویژه در اوایل ازدواج به میزان بیشتری به چشم می خورد، در صورتی که در ادامه زنان شوریدگی بیشتر و بالاتری در مقایسه با مردان پیدا می کنند. این موارد به نحوی منعکس کننده تفاوت عاشقی بین مردان و زنان می باشد.

برخی از نشانه های تفاوت عاشقی بین مردان و زنان

همانطور که اشاره شد، یکی از عوامل تفاوت عاشقی بین مردان و زنان، به تفاوت در نوع نگاه مرد و زن به زندگی بر می گردد. بر همین اساس، در مقوله عاشقی، زنان مرد را به عنوان تکیه گاه و پناه خود تصور می نمایند. در مقابل، مردان خود را در نقش قهرمان و حامی تجسم می کنند. یکی از باورهای زنان در عاشقی، نیاز به مراقبت شدن توسط مرد می باشد. در سوی مقابل، مردان عاشق پیشه در اندیشه برآورده ساختن همه نیازهای شریک زندگی خود به سر می برند.

عاشقی مرد و زن

از دیگر نشانه های تفاوت عاشقی بین مردان و زنان، می توان به این نکته اشاره نمود که در مقوله عشق، زنان بر اساس احساسات عمل می نمایند، در حالی که مردان در این مورد به منطق خود رجوع می کنند. از منظر و نگاه زنان، عشق به مثابه خود زندگی نمود پیدا می کند. اما از نقطه نظر مردان، عشق در زمره یک مشغولیت و دغدغه به حساب می آید. زنان وجود آرامش به همراه عشق را نقطه عطف زندگی می دانند. اما اوج زندگی از زاویه دید مردان در موضوعاتی نظیر ثروت، موفقیت و پیشرفت نهفته می باشد. این موارد به خوبی مؤید تفاوت عاشقی بین مردان و زنان محسوب می شود.

تفاوت عاشقی بین مردان و زنان از منظر ابراز عشق

تفاوت عاشقی بین مردان و زنان و عدم آگاهی آنها از این موضوع، اختلافات و تعارضات را در روابط زناشویی با خود به دنبال دارد. بر همین اساس، همانطور که در مسئله عاشقی فرق های زیادی میان زن و مرد وجود دارد، این تفاوت ها در مقوله ابراز عشق نیز به میزان قابل توجهی به چشم می خورد. به همین جهت، ابراز عشق و احساسات به شریک زندگی در زنان همواره با اعمالی مانند گیر دادن، گریه کردن، نگرانی، حساسیت های بسیار زیاد و واکنش های منفی همراه می باشد.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: حال خوب رابطه زناشویی با پرورش هوش هیجانی

مردان ابراز احساساتشان را از طریق یاری رساندن به همسر، جلو رفتن جهت برقراری رابطه جنسی و اعمال مشترک انجام دادن صورت می دهند. مردان در بحث عاشقی علاوه بر کمتر حرف زدن، تمایل بیشتری به شنیدن دارند. در عوض، زن های عاشق بیشتر به حرف زدن علاقه نشان می دهند. این موضوع نیز به نحو بارز تفاوت عاشقی بین مردان و زنان را بازتاب می دهد. در ادامه باید ابراز نمود که مرد عشق را با اطمینان خاطر دادن به وجود زن عرضه می کند و زن با اعتماد نمودن، عشق خود را به تصویر می کشد. در مواقع عصبانیت مردان تنهایی را انتخاب می کنند و در طرف مقابل زن ها تمایل به تنها بودن در این مواقع را ندارند.

نشانه های عشق

تفاوت عاشقی بین مردان و زنان از نقطه نظر تحقیقات

در مقوله تفاوت عاشقی بین مردان و زنان و بر اساس تحقیقات صورت گرفته، زنان بیشتر از مردان به عشق خود تمرکز و توجه دارند. زن ها به ویژه در هنگام عاشقی، توجه و اعتنایی به چشم خود نمی کنند و ملاک خود را مبتنی بر ویژگی های شخصیتی و مشخصات فیزیکی طرف مقابل قرار می دهند. در صورتی که مردان اتکای زیادی به حس بینایی و چشم خود دارند.

همچنین تحقیقات این مسئله را اثبات نموده که عبارت های عاشقانه و جمله «دوستت دارم» را مردها زودتر بر زبان خود جاری می سازند. در سوی دیگر، زن ها جملات عاشقانه و احساسی مانند «دوستت دارم» را خیلی بیشتر از آقایان مورد استفاده قرار می دهند. این مطلب نیز جنبه های دیگر تفاوت عاشقی بین مردان و زنان را نمایان می سازد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 1 - میانگین امتیاز: 4]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین