رابطه جنسی مجازی یا سکس چت و علل گرایش به آن

رابطه جنسی مجازی یا سکس چت، نوعی از رابطه جنسی محسوب می شود که تحت تاثیر پیشرفت فناوری و تکنولوژی نمود برجسته و بارزی پیدا کرده است. گفتنی است که سکس چت دارای اشکال مختلفی بوده و با استفاده از وسایل گوناگونی صورت می گیرد. از سوی دیگر، علل و عوامل گرایش افراد به رابطه جنسی مجازی بسیار گوناگون و متنوع به شمار می رود. بر این اساس، در رابطه جنسی مجازی یا سکس چت، افراد با استفاده از ابزارها و وسایلی سعی در تحریک شدن و ارضای جنسی خود دارند.

سکس چت

شایان ذکر است که این رابطه یا تماس افراد دور از یکدیگر و به صورت مجازی برقرار می شود. همچنین وسایل مورد استفاده برای برقراری رابطه می تواند شامل تماس تصویری، تلفن زدن، چت کردن و پیامک باشد. به طور معمول، سکس چت، برقراری ارتباط میان دو نفر بوده که برای تحریک و ارضای همدیگر به صورت مجازی با یکدیگر به توافق رسیده اند. به همین جهت، دو طرف با رضایت و به وسیله گیرنده های الکترونیکی، ضمن تحریک خود، درصدد رسیدن به ارگاسم، از طریق خودارضایی بر می آیند. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که رابطه جنسی مجازی یا سکس چت، بستر مناسب برای شیوع سایر روابط نابهنجار را به سهولت فراهم می آورد.

چرایی برقراری رابطه جنسی مجازی یا سکس چت

بدون تعارف، بسیاری از افراد در مواقعی که از شریک جنسی یا همسر خود دور می باشند، به انجام رابطه جنسی مجازی یا سکس چت، مبادرت می ورزند. عده ای دیگر، به دلیل نداشتن روابط جنسی در دنیای واقعی، به سمت و سوی سکس چت سوق پیدا می کنند. این دسته از افراد ممکن است حتی برای یک بار هم ارتباط و تماسی با جنس مخالف نداشته باشند. به همین جهت، تنها راه پیش رو به منظور ارضای جنسی خود را در برقراری رابطه جنسی مجازی می بینند.

در این میان عده ای دیگر، علی رغم بودن در یک رابطه، با شخص دیگری رابطه جنسی مجازی یا سکس چت برقرار می کنند. غالباً این دسته افراد از این نوع رابطه به عنوان وسیله ای برای خیانت، استفاده به عمل می آورند. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که عده ای دیگر از افراد به سبب تنوع و تفریح و یا تجربه کردن، به سمت و سوی رابطه جنسی مجازی یا سکس چت متمایل می شوند.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: بایدها و نبایدهای عشق مجازی

علل گرایش افراد به سمت رابطه جنسی مجازی

به طور کلی، برای متمایل شدن افراد به سمت رابطه جنسی مجازی یا سکس چت، علل و عوامل مختلفی تاثیر گذار می باشند. به سبب متنوع بودن این عوامل، نمی توان علت واحد و مشخصی را برای انجام رابطه جنسی مجازی بیان نمود. بر این اساس، در مواقعی که فرد از شریک جنسی خود دور می باشد، به انجام این نوع رابطه اقدام می کند.

بنابراین در این مورد نیاز جنسی فرد و بعد مسافت، در ارتکاب این عمل تاثیر گذار و مؤثر به شمار می روند. در مواردی که افراد رابطه جنسی را در دنیای واقعی تجربه ننموده و درصدد برقراری رابطه جنسی مجازی یا سکس چت بر می آیند، عدم اعتماد به نفس کافی، ضعف و ناتوانی در برقراری تعاملات اجتماعی واقعی و ترس فرد از قرار گرفتن در یک رابطه واقعی و نزدیک شدن به جنس مخالف، از علل حائز اهمیت سوق پیدا نمودن افراد به سمت سکس چت تلقی می شود. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که وجود محدودیت های فرهنگی و اجتماعی محیط زندگی فرد و سخت بودن دسترسی به جنس مخالف، از دیگر علل گرایش افراد به سمت رابطه جنسی مجازی محسوب می شود.

پیشنهاد می کنیم انجام دهید: تست آنلاین میزان میل جنسی

شایان ذکر است که فضای مجازی به سبب آسان بودن برقراری روابط با افراد و مخفی و ناشناس بودن هویت اصلی آنها، زمینه مناسب برای انجام این نوع رابطه را میسر می سازد. عدم لذت بردن و رضایت جنسی فرد از شریک جنسی خود، ترس از پیگیری های قانونی، کم تر بودن بار مسؤولیت نسبت به طرف مقابل و آسان بودن این نوع رابطه، ترس از اقدام به خیانت در دنیای واقعی و تنوع طلبی را می توان از دیگر علل مهم ایجاد رابطه جنسی مجازی یا سکس چت برشمرد.

رابطه جنسی مجازی

آسیب ها و پیامدهای رابطه جنسی مجازی

گفتنی است که رابطه جنسی مجازی یا سکس چت، به خودی خود، پدیده ای خطرناک و مضر قلمداد نمی گردد. اما علل و عواملی که سبب می گردد فرد به سمت آن گرایش پیدا نموده و همینطور نحوه استفاده از آن، آسیب زا و مضر به شمار می رود. بر این اساس، فردی که به علت نداشتن عزت نفس و کمبود اعتماد به نفس، ضمن دوری از خانم ها در دنیای واقعی، در فضای مجازی بشدت به دنبال سکس چت بوده، می تواند خود را در موقعیت مضر و آسیب زننده ای قرار دهد.

ناگفته نماند که افراط در برقراری رابطه جنسی مجازی یا سکس چت، سبب اعتیاد پیدا کردن افراد به آن می شود. بدون تردید، نفس اعتیاد بسیار آسیب زا و خطرناک می باشد. بر همین اساس، اعتیاد به رابطه جنسی مجازی یا سکس چت، علاوه بر خارج ساختن فرد از جریان و مسیر عادی زندگی، روند زندگی روزمره او را به شدت تحت شعاع قرار می دهد. از دیگر پیامدهای بسیار جدی رابطه جنسی مجازی یا سکس چت، سوء استفاده افراد از آن می باشد. بر این اساس، ویدئوها و عکس های فرستاده شده می تواند فرصت ویژه ای را برای سوء استفاده و در معرض تهدید قرار دادن شخصیت و آبروی فرد مهیا نماید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 0 - میانگین امتیاز: 0]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین