نحوه احترام به تفاوت های یکدیگر در روابط

وقتی دو نفر از خانواده های مختلف دور هم جمع می شوند، باید با یکدیگر سازگار شوند. اما برای بیشتر زوج ها، درک تفاوت های فرهنگی کمی مشکل است و احترام به تفاوت های یکدیگر در روابط در چنین شرایطی مطرح می شود.

وقتی با هم در ارتباط هستید، گاهی باید از فرهنگ خود دست بکشید و با عقاید و عادات فرهنگ دیگری سازگار شوید. اما این گفته آسان تر از انجام است. وقتی در یک رابطه با اختلافات مختلف روبرو هستید، مهم است که نحوه احترام به تفاوت های یکدیگر در روابط را بدانید.

اختلاف عقاید و علایق رابطه را غنی می سازد

افراد دیدگاه ها، استعدادها و نقاط قوت مختلفی را برای یک رابطه به ارمغان می آورند. شما ممکن است برخی از مواردی را که شریک زندگی شما ارائه می دهد، قدردانی کنید – پخت و پز عالی، شوخ طبعی آنها، رابطه جنسی خوب، داشتن روابط خوب با خانواده و دوستانتان – اما ممکن است سلیقه آنها در موسیقی، زمانی که آنها برای فناوری صرف می کنند یا دوست ندارید.

واقعیتی که آنها به راحتی تحت فشار قرار می گیرند. برخی از تعارضات در روابط اجتناب ناپذیر است؛ اما روش هایی وجود دارد که بتواند آن را حل کند، بنابراین برای شما به صورت فردی یا زوجی مخرب نیست.

نحوه احترام به تفاوت های یکدیگر در روابط

نکات مهم در زمینه نحوه احترام به تفاوت های یکدیگر در روابط

اگر شرکا بتوانند در مورد اختلافات و استرس به عنوان بخشی طبیعی از روابطشان صحبت کنند، روابط می تواند قوی تر شود. درگیری ها اغلب حل می شود و با ارتباط محترمانه و کمی دادن و گرفتن، به مسائل جدی رسیدگی می شود. برخی نکات در این زمینه عبارت اند از:

1. احترام بگذارید

زندگی با اختلاف یک چیز است؛ اما احترام به تفاوت های یکدیگر در روابط چیز دیگری است. باور کنید یا نه، زوجینی که در یک رابطه بین فرهنگی قرار دارند نسبت به سبک زندگی متفاوت شریک زندگی خود احساسات منفعلانه منفعتی دارند. چطور میتوانیم کمک کنیم؟ به خاطر رابطه و احتمالاً آینده خود، سعی کنید بفهمید که شریک زندگی شما از کجا آمده است. با خواندن فرهنگ همسرتان، درک بیشتر او را برای شما آسان می کند! وقتی رابطه جدی شد، برای بازدید از شهر، محله و کشور شریک زندگی خود برنامه ریزی کنید.

2. جرم ندارد!

در همه روابط، انتقاد از یکدیگر طبیعی است. مراقب باشید، اگر همسر شما از فرهنگ شما انتقاد کند، برخی از بحث ها یا شوخی ها می تواند بسیار شخصی شود. با پاسخ عصبانیت، شریک زندگی شما احتمالا بیشتر حالت دفاعی پیدا می کند و بحث به جایی نمی رسد. چه می توانیم بکنیم؟ آزرده و عصبانی نباشید. گاهی اوقات، می توانید «بخندید» و فقط انتقاد شریک زندگی خود را بپذیرید و اگر نمی توانید، یک گفتگوی صمیمانه داشته باشید. به این ترتیب شما بهتر یکدیگر را می شناسید.

3. صبر یک فضیلت است

هر شخصی محدودیت های زندگی خود را می داند. متأسفانه برای برخی افراد، سازگاری با تغییرات جدید و متفاوتی که وارد رابطه می شوند دشوار است. چه توصیه ای می توانیم به شما کنیم؟ صبور بودن را بیاموزید و به همسرتان این فرصت را بدهید تا با میراث فرهنگی شما سازگار شود. همه چیز در مورد پذیرش در این مرحله است و اگر شریک زندگی شما نمی تواند به این عادت ها عادت کند، وقت آن است که دوباره در مورد وضعیت خود فکر کنید.

سعی نکنید عجله کنید؛ زیرا این امر باعث می شود همسرتان تحت فشار قرار بگیرد. این ممکن است باعث شود همسرتان روی پوسته تخم مرغ راه برود و این چیزی نیست که شما می خواهید. اگر فکر می کنید شریک زندگی شما ارزش آن را دارد، پس آیا ارزش خطر را ندارد؟

4. فرض نکنید

مردم از فرهنگ خود دفاع می کنند؛ زیرا این بخشی از خود آنهاست. فرهنگ همسرتان چطور؟ با آن روبرو شوید، شریک زندگی شما فرهنگ متفاوتی با شما دارد. وقتی کسی فرضی را شکل می دهد، تمایل دارد که در ذهن ما بماند. اما این «پیش فرض ها» در مورد فرهنگ شریک زندگی شما است که باعث می شود فرهنگ وی ترسناک تر یا حتی خطرناک تر به نظر برسد.

کلیشه های فرهنگی قطعاً سوءتفاهم نشده اند؛ اما همیشه یک موضوع ثابت در زندگی خواهند بود. سعی کنید و بر عقاید همسرتان تمرکز کنید و هرگز اجازه ندهید کسی برای شما تصمیم بگیرد. قبل از مقایسه فرهنگ او با فرهنگ خود، دریابید که چرا فرهنگ شریک زندگی شما این باورها یا حتی سنت ها را دارد. سعی از دریچه چشم آن ها به زندگی نگاه کنید.

احترام به تفاوت های یکدیگر در روابط

5. درک کنید

اگر ازدواج با همسرتان را انتخاب کنید، فرهنگ او قسمت بزرگی از زندگی شما خواهد بود. شریک زندگی شما می تواند دنیای خود را به شما نشان دهد. غذاهای خوشمزه، شهر زیبا و مردم دوست. هرچه بیشتر با فرهنگ شریک زندگی خود آشنا شوید، راحتی شما راحت تر خواهد بود.

کنجکاو باشید و سوالات زیادی بپرسید. سپس، شریک زندگی شما نیز به فرهنگ شما علاقه نشان می دهد. به یاد داشته باشید، لازم نیست همه چیز را در فرهنگ شریک زندگی خود دوست داشته باشید. فقط بفهمید!

چگونه با این تفاوت ها کار کنیم؟

  • وقتی زنان ناراحت می شوند، زمان ارائه راه حل نیست؛ هرچند که ممکن است در آینده در زمان آرام شدن او مناسب باشد.
  • مردان نیاز زیادی به مقام و استقلال (تأکید بر جداگانه و متفاوت) دارند. زنان به صمیمیت و ارتباط نیاز دارند (تأکید بر نزدیک).
  • زنان باید از مراقبت، درک، احترام، فداکاری، اعتبار سنجی و اطمینان برخوردار شوند.
  • انگیزه زنان هنگامی است که احساس خاص بودن یا گرامی داشتن می کنند.
  • مردان نیاز به اعتماد، پذیرش، قدردانی، تحسین، تأیید و تشویق دارند.

حرف آخر

احترام به تفاوت های یکدیگر در روابط بسیار مهم است. تفاوت های عمده و قابل توجهی بین زن و مرد وجود دارد. این تفاوت ها تنها متفاوت است؛ نه بهتر یا بدتر. اختلافات را قضاوت نکنید. سعی نکنید اختلافات را تغییر دهید. سعی نکنید که آنها از بین بروند. برای کنار آمدن، باید این تفاوت ها را بپذیرید، انتظار داشته باشید و به آنها احترام بگذارید. هنگام برقراری ارتباط در مورد هر چیز مهم، هنگام ابراز نگرانی و حل تعارضات، این تفاوت ها را به خاطر بسپارید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 0 - میانگین امتیاز: 0]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین