آرامش و خوشبختی با فراگیری اصول موفقیت در ازدواج

فراگیری اصول موفقیت در ازدواج می تواند به پایداری و دوام روابط بین زوجین و داشتن یک زندگی سرشار از آرامش کمک شایانی نماید. واضح و مبرهن می باشد که برای تجربه یک زندگی مشترک شاد و موفقیت آمیز و همینطور برای پایداری مداوم عشق، آشنایی با اصول موفقیت در ازدواج اهمیت بسزایی پیدا می کند. به طور کلی، بشر در زندگی خود همواره در جستجوی خوشبختی و موفقیت بوده و برای رسیدن به این فرآیند از هیچگونه تلاش و کوششی نیز دریغ ننموده است.

پیشنهاد می کنیم انجام دهید: تست آنلاین «چقدر همسرتان را شناخته اید؟»

در این میان انتخاب همسر و برخورداری از یک زندگی مشترک موفق و بادوام، در زمره دغدغه های مهم و اساسی افراد قرار دارد. به طور حتم و یقین، آشنایی با اصول موفقیت در ازدواج یک گام مهم و تعیین کننده برای در آغوش کشیدن خوشبختی و برخورداری از روابط زناشویی پایدار و مستحکم به شمار می رود.

این اصول تنها محصور به ابعاد اقتصادی یا مالی نمی باشد، بلکه برای تجربه ازدواج موفق، فرد از بعد احساسی و فکری نیز باید به رشد و تکامل رسیده باشد. بر همین اساس، داشتن آگاهی و اطلاعات لازم، یکی از پیش شرط های اصلی برای دستیابی به موفقیت در هر مقوله ای محسوب می شود.

اصول موفقیت در زندگی

اهمیت آگاهی از اصول موفقیت در ازدواج

آگاهی از اصول موفقیت در ازدواج، علاوه بر مستحکم ساختن پایه و بنیان زندگی مشترک، گامی بلند به سوی داشتن یک رابطه مملو از عشق و محبت بی انتها به شمار می رود. اگر چه عشق یک عامل تعیین کننده و حائز اهمیت در مقوله ازدواج محسوب می شود، اما عشق صرف نمی تواند موفقیت در زندگی زناشویی را تضمین نماید.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: تفاوت عاشقی بین مردان و زنان

چه بسا در عصر حاضر افراد بسیاری را از نزدیک مشاهده نموده ایم که زندگی مشترک خود را تنها مبتنی بر عشق و علاقه به ظاهر وصف ناپذیر خود قرار داده و اعتقاد دارند این عشق و علاقه موفقیت آنها را در ازدواج تضمین می نماید. غافل از اینکه در مسیر پر فراز و نشیب زندگی مشترک همواره مسائل مختلفی بروز پیدا می کند که حل و فصل این مسائل در گرو یادگیری اصول موفقیت در ازدواج می باشد. بر همین اساس، داشتن عشق و علاقه زیاد به طرف مقابل در کنار آشنایی با اصول موفقیت در ازدواج می تواند به عنوان مؤلفه های تعیین کننده و تکمیل کننده، برای تجربه یک ازدواج موفق و زندگی مشترک آکنده از آرامش و خوشبختی تلقی گردد.

موفقیت در ازدواج

مهم ترین و برجسته ترین اصول آرامش

بدون شک و تردید، آشنایی و آگاهی از اصول موفقیت در ازدواج، بقا و پایداری یک رابطه زناشویی و زندگی مشترک را بیش از پیش دوام و استحکام می بخشد. لذت بردن از لحظه به لحظه های زندگی مشترک، احترام قائل شدن برای همسر و روابط صمیمانه و دوستانه میان زوج ها، به عنوان مظهری از ازدواج موفق محسوب می گردند. اما برای دست یافتن به این خصوصیات آگاهی از یک سری اصول و قواعد، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: حال خوب رابطه زناشویی با پرورش هوش هیجانی

بر همین اساس، خود شناسی، یکی از مهمترین اصول موفقیت در ازدواج به شمار می رود. شناخت فرد از رفتارها و ویژگی های شخصیتی خودش و خواسته های خودش، در این زمینه کمک شایانی به او می کند. بر اساس تعالیم و آموزه های دینی ما خودشناسی برابر با خداشناسی عنوان شده است که به خوبی اهمیت و تاثیر این موضوع را نمایان می سازد. برخورداری از درک و تجربه بالا، از دیگر اصول مهم می باشد. به همین جهت اشخاصی که به نوعی گرمی و سردی روزگار را چشیده و به صورت معقول با این مسائل مواجه می گردند، در هنگام قرار گرفتن در شرایط دشوار، انعطاف پذیری و سازگاری مطلوب تری دارند. به طور کلی، استقلال و پختگی فرد رابطه مستقیم با سن و سال او دارد. به همین جهت، جدایی و طلاق زوج ها از همدیگر در سنین پایین بسیار متحمل می باشد.

برخورداری از عزت نفس، از دیگر اصول موفقیت در ازدواج محسوب می شود. بدون اغراق، اگر شخص خودش و وجود خودش را دوست نداشته باشد، طبیعی است که نه تنها دیگران را دوست ندارد، بلکه قادر به عشق ورزیدن به آنها نیز نمی باشد. به همین جهت باید اذعان نمود که عزت نفس بالا، در برخورداری از یک زندگی مشترک موفق، تاثیر مستقیم از خود بر جای می گذارد. به دست آوردن شناخت کافی از طرف مقابل نیز در این مقوله کمک شایانی می نماید.

بر این اساس، شناختن نقاط ضعف و قوت هر یک از طرفین، و پذیرفتن کاستی های خود، در بهبود و ارتقا بخشیدن به روابط میان آنها بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. ابراز صریح و واضح خواسته ها و انتظارات خود به طرف مقابل، صمیمیت و همدلی بین طرفین را رشد و ارتقا می بخشد. توجه نشان دادن به هیجانات و احساسات شریک زندگی، مدیریت روابط، توانایی حل و فصل تعارضات، توجه کردن و گوش سپردن به صحبت های طرف مقابل و محبت به همسر، از دیگر اصول موفقیت در ازدواج قلمداد می شوند.

زندگی موفق

لزوم فراگیری اصول موفقیت در ازدواج

همه افراد از داشتن یک زندگی مشترک عالی و فرخنده، تمایل و استقبال چشمگیری به عمل می آورند. اما در این میان بسیاری از افراد با اصول موفقیت در ازدواج هیچگونه سنخیت و تناسبی ندارند. از سوی دیگر، ازدواج از مقوله هایی به حساب می آید که قبل از هر کاری و عملی باید همه جوانب آن را به نحو مطلوب مورد سنجش قرار داد. در مقوله ازدواج، برخورداری از روابط عاطفی خوب و صمیمانه در پایدار شدن و دوام زندگی مشترک بسیار اثر گذار و مؤثر می باشد. بر همین اساس، برای ارتقای عشق و علاقه زوج ها به همدیگر و قوی تر شدن روابط میان آنها، آشنایی و آگاهی از اصول موفقیت در ازدواج نقش بارز و برجسته ای را ایفا می کند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:
[تعداد رای: 2 - میانگین امتیاز: 5]
contact us
با ما در تماس باشید!
اشتراک در شبکه های اجتماعی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
22623587 - 021 رزرو وقت تست آنلاین